Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halı Sanatı | SAN 335 | 5 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELA TAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Halı Sanatı´nın tarihsel gelişimi, çevre kültürlerin eserleriyle karşılaştırmalı olarak öğrenilecektir |
Dersin İçeriği | Türk Halısı´nın tarih içinde kazandığı işlevsel ve estetik yönleri kronolojik olarak anlatılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halı sanatı ile ilgili teknik ve terimleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
2 | Türk halı sanatını tarihi süreçte değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
3 | Çağdaşı eserlerle üslup açısından karşılaştırma yapar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
4 | Müze ve koleksiyonlardaki eserleri betimler | Anlatım, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, | |
5 | Bölgesel üslupları araştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Motif ve kompozisyonları değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Kapsam ve Sınırları, Kaynaklar | |
2 | Halının Tarihçesi | |
3 | Halı Yapımında Kullanılan Malzemeler ve Araçlar | |
4 | Boyar Maddeler | |
5 | Düğüm Çeşitleri | |
6 | Halılarda Kompozisyon | |
7 | Halılarda Kullanılan Motifler ve Anlamları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Marmara Bölgesinde Halıcılık | |
10 | Ege Bölgesinde Halıcılık | |
11 | Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinde Halıcılık | |
12 | Akdeniz Bölgesinde Halıcılık | |
13 | İç Anadolu Bölgesinde Halıcılık | |
14 | Karadeniz Bölgesinde Halıcılık |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından bildirilecektir. |
Ders Kaynakları | Kazım DİRİK, Eski veYeni Türk Halıcılığı ve Cihan Halı Tipleri Panoraması, İstanbul: İktisat Vekaleti, 1938. Besim ATALAY, Türk Halıcılığı ve Uşak Halıları, Ankara: Türkiye İş Bankası, 1967. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | ||||||
8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | ||||||
9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | ||||||
10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Halı sanatı ile ilgili teknik ve terimleri bilir | 5 | ||||||||||
2 | Türk halı sanatını tarihi süreçte değerlendirir | 5 | 5 | |||||||||
3 | Çağdaşı eserlerle üslup açısından karşılaştırma yapar | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
4 | Müze ve koleksiyonlardaki eserleri betimler | 5 | 5 | 5 | ||||||||
5 | Bölgesel üslupları araştırır | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
6 | Motif ve kompozisyonları değerlendirir | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |