Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avrupa Sanatı | SAN 208 | 4 | 3 + 1 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Rönesans´tan Moderrn Sanat Akımlarının başladığı tarihe kadar kronolojik olarak Avrupa´daki kültür ve sanat ortamı ile sanat eserlerinin öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Rönesans sanatı, Maniyerizm, Barok sanat, Rokoko, Neoklasizm, Romantizm ve Realizm |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Rönesans´ı hazırlayan süreci ve sonuçlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Rönesans eserlerini karakteristik açıdan tanır | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Avrupa kültür ve sanatını etkileyen süreci irdeler | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Barok Dönem mimarisi, heykeli ve resmini öğrenir | Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Maniyerist dönem eserlerini tanır | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Dönemler arası geçişleri kavrar | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
7 | Romantik, Neoklasik ve Realist sanatçı ve eserlerini tanır. | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rönesans Sanatına Giriş | |
2 | Rönesans´ın sebep ve sonuçları | |
3 | Erken dönem Rönesans Sanatı (resim-heykel-mimari) | |
4 | Klasik Dönem Rönesans Sanatı (resim-heykel-mimari) | |
5 | Maniyerist Dönem Sanatı (resim-heykel-mimari) | |
6 | Barok Sanatına Giriş | |
7 | Barok Resim Sanatı | |
8 | Barok Mimarisi ve Heykeli | |
9 | Rokoko | |
10 | Ara sınav | |
11 | Romantizm | |
12 | Neoklasizm | |
13 | Realizm | |
14 | 15-18. Yy Avrupa Sanatını Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin hocası tarafından verilecektir |
Ders Kaynakları | Gombrich, EH., (1980), Sanatın Öyküsü, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | ||||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | ||||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | ||||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | ||||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | ||||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | ||||||
7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | ||||||
8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | ||||||
9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | ||||||
10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | ||||||
11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Rönesans´ı hazırlayan süreci ve sonuçlarını bilir | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | ||||||
2 | Rönesans eserlerini karakteristik açıdan tanır | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | ||||||
3 | Avrupa kültür ve sanatını etkileyen süreci irdeler | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | |||
4 | Barok Dönem mimarisi, heykeli ve resmini öğrenir | |||||||||||
5 | Maniyerist dönem eserlerini tanır | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | |||
6 | Dönemler arası geçişleri kavrar | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | ||
7 | Romantik, Neoklasik ve Realist sanatçı ve eserlerini tanır. | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 35 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |