Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortaçağ Avrupa Sanatı | SAN 205 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüz Batı Dünyasının kökenlerini oluşturan Orta Çağ Avrupa tarihi coğrafyasını, kültür dünyasını ve sanatsal ürünlerini tanıtmak dersin ana amacıdır. Bu amaç doğrultusunda mimari, resim ve heykel sanatlarının Orta Çağ boyunca gelişimini kronolojik olarak öğretilecektir. |
Dersin İçeriği | Orta Çağ Felsefesi / Bizans Etkisi / Lombard Krallığı / Karolenj Krallığı / Otto Dönemi / Romanesk Dönem / Gotik Dönem ana başlıkları altında ders içeriği oluşturulmuştur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ortaçağ kültürünü tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Toplum sanat ilişkisini sorgular | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
3 | Dönemin sanat ortamını hazırlayan nedenlerini bilir | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Ortaçağ mimarisini öğrenir | Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Ortaçağ resim ve heykelini bilir | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Ortaçağa ait sanat eserini tanır | Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavimler Göçü ve sonuçları | |
2 | Ortaçağda felsefe ve sanat | |
3 | Ortaçağ´ın toplumsal açıdan irdelenmesi | |
4 | Karolanj dönemi Resim Sanatı | |
5 | Karolanj dönemi Mimarisi | |
6 | Otto Dönemi Resmi | |
7 | Otto Dönemi Mimarisi | |
8 | Romanesk Dönem Mimarisi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Romanesk Dönem Resmi | |
11 | Romanesk Dönem Heykeli | |
12 | Gotik Dönem Resmi | |
13 | Gotik Dönem Mimarisi | |
14 | Gotik Dönem Heykeli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | Gombrich, EH., (1993),Sanatın Öyküsü, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ortaçağ kültürünü tanır | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
2 | Toplum sanat ilişkisini sorgular | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
3 | Dönemin sanat ortamını hazırlayan nedenlerini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
4 | Ortaçağ mimarisini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
5 | Ortaçağ resim ve heykelini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
6 | Ortaçağa ait sanat eserini tanır | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |