Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ortaçağ Avrupa Sanatı SAN 205 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Günümüz Batı Dünyasının kökenlerini oluşturan Orta Çağ Avrupa tarihi coğrafyasını, kültür dünyasını ve sanatsal ürünlerini tanıtmak dersin ana amacıdır. Bu amaç doğrultusunda mimari, resim ve heykel sanatlarının Orta Çağ boyunca gelişimini kronolojik olarak öğretilecektir.

Dersin İçeriği

Orta Çağ Felsefesi / Bizans Etkisi / Lombard Krallığı / Karolenj Krallığı / Otto Dönemi / Romanesk Dönem / Gotik Dönem ana başlıkları altında ders içeriği oluşturulmuştur. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ortaçağ kültürünü tanır Anlatım, Soru-Cevap,
2 Toplum sanat ilişkisini sorgular Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım,
3 Dönemin sanat ortamını hazırlayan nedenlerini bilir Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım,
4 Ortaçağ mimarisini öğrenir Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Ortaçağ resim ve heykelini bilir Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Ortaçağa ait sanat eserini tanır Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kavimler Göçü ve sonuçları
2 Ortaçağda felsefe ve sanat
3 Ortaçağ´ın toplumsal açıdan irdelenmesi
4 Karolanj dönemi Resim Sanatı
5 Karolanj dönemi Mimarisi
6 Otto Dönemi Resmi
7 Otto Dönemi Mimarisi
8 Romanesk Dönem Mimarisi
9 Ara sınav
10 Romanesk Dönem Resmi
11 Romanesk Dönem Heykeli
12 Gotik Dönem Resmi
13 Gotik Dönem Mimarisi
14 Gotik Dönem Heykeli
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim üyesi tarafından verilecektir.

Ders Kaynakları

Gombrich, EH., (1993),Sanatın Öyküsü, İstanbul.
Panofsky, E., (1995), Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe, İstanbul.
Snyder, J., (1989), Medieval Art. Painting, Sculpture, Architecture 4th-14 Century, New York.
Toman R., (1998), The Art of Gothic. Architecture, Sculpture, Painting, Köln.
Toman R., (1997), The Art of Romanesque. Architecture, Sculpture, Painting, Köln.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. X
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. X
3 Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir X
4 Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. X
5 Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. X
6 Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. X
7 Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. X
8 Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. X
9 Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. X
10 Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. X
11 Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Ortaçağ kültürünü tanır 5 5 5 5
2 Toplum sanat ilişkisini sorgular 5 5 5 5 5 5
3 Dönemin sanat ortamını hazırlayan nedenlerini bilir 5 5 5 5
4 Ortaçağ mimarisini öğrenir 5 5 5 5
5 Ortaçağ resim ve heykelini bilir 5 5 5 5
6 Ortaçağa ait sanat eserini tanır 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 12 12
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 127
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,08
Dersin AKTS Kredisi 5