Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Osmanlı Türkçesi ve Felsefe Metinleri I FEL 207 3 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN NEJDET ERTUĞ
Dersi Verenler Prof.Dr. HÜSEYİN NEJDET ERTUĞ,
Dersin Yardımcıları

Doç. Dr. Ender Büyüközkara

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilerin felsefe yapacakları tarihsel zeminde bilgi ve becerilerini artırma

Dersin İçeriği

Osmanlı Türkçesiyle yazılmış matbu felsefi metinleri okuma

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenci dönem sonunda Osmanlı Türkçesiyle yazılmış matbu metinlerden basit düzeyde olanları okuyabilir.
2 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış matbu metinlerdeki basit felsefi terminolojiyi anlamlandırabilir.
3 Harf inkılabı öncesi felsefi alanda yapılmış çalışmaları tanır.
4 Orta düzeyde kavramların etimolojisi üzerine çalışmak için tecrübe kazanır.
5 Kavramların fikirleri ifade etmedeki rolünü öğrenir ve uygular.
6 Öğrenci kendi yerini içinde yaşadığı kültürel unsurlar içinde anlamlandırmaya başlar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Osmanlı Türkçesinin genel özellikleri ve dilin tarihsel süreçdeki değişimi [1] Derste anlatılanları çalışarak gelmek, anlatılacak yeni konuyu verilen kaynaklardan çalışmak, verilecek metinlere hazırlıklı olarak gelmek
2 Alfabe, harekeler, bitişen ve bitişmeyen harfler, ünlüler ve ünsüzlerin yazılışı [1] Aynı
3 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metin okuma ve tahlil [1] Aynı
4 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metin okuma ve tahlil [1] Aynı
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metin okuma ve tahlil [1] Aynı
6 Arapça ve Farsça kelimelerin genel özellikleri, Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metin okuma ve tahlil [1] Aynı
7 Arapça ve Farsça tamlamalar, Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metin okuma ve tahlil [1] Aynı
8 ARASINAV
9 Arapça ay adları, Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metin okuma ve tahlil [1] Aynı
10 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metin okuma ve tahlil, Arapça ve Farsça sayılar [1] Aynı
11 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metin okuma ve tahlil [1] Aynı
12 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metin okuma ve tahlil [1] Aynı
13 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metin okuma ve tahlil [1] Aynı
14 Değerlendirme [1] Aynı
Kaynaklar
Ders Notu

1. Develi, Hayati, Osmanlı Türkçesi Kılavuzu I

Ders Kaynakları

2. Ergin, Muharrem, Osmanlıca Dersleri
3. Timurtaş, Faruk Kadri, Osmanlı Türkçesi Grameri

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler.
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar.
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır.
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Öğrenci dönem sonunda Osmanlı Türkçesiyle yazılmış matbu metinlerden basit düzeyde olanları okuyabilir. 5 5 5 5 5
2 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış matbu metinlerdeki basit felsefi terminolojiyi anlamlandırabilir.
3 Harf inkılabı öncesi felsefi alanda yapılmış çalışmaları tanır.
4 Orta düzeyde kavramların etimolojisi üzerine çalışmak için tecrübe kazanır.
5 Kavramların fikirleri ifade etmedeki rolünü öğrenir ve uygular.
6 Öğrenci kendi yerini içinde yaşadığı kültürel unsurlar içinde anlamlandırmaya başlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Sözlü Sınav 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Sözlü Sınav 1 2 2
Toplam İş Yükü 247
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,88
Dersin AKTS Kredisi 4