Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Şiir ve Felsefe FEL 415 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Şiir ve Felsefe arasındaki ilişkiyi araştırmak
Dersin İçeriği Türk edebiyatı ile Batı edebiyatından seçkilerle şiire felsefece yaklaşarak şiirlerin farklı bir bakış açısıyla okunması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Şiir ve felsefe ilişkisini açıklama becerisi kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Felsefi eğilimleri olan Türk şairleri tanır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Felsefi eğilimleri olan Batılı şairleri tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Şiirin felsefe için önemini belirler. Anlatım, Soru-Cevap,
5 Şiirsiz ya da sanatsız bir felsefenin imkanını değerlendirebilir. Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sanat ve felsefe ilişkisi
2 Edebiyat ve Felsefe ilişkisi
3 Şiir ve Felsefe ilişkisi
4 Şairler ve Felsefe
5 Şiir ve Kurgu
6 Şiir ve Estetik
7 Batı şiiri ve felsefe
8 Batı şiiri ve felsefe
9 ARA SINAV
10 Türk şiiri ve felsefe
11 Türk şiiri ve felsefe
12 Şiir incelemeleri
13 Şiir incelemeleri
14 Şiir incelemeleri
Kaynaklar
Ders Notu Aristoteles, Poetika, Remzi Kitabevi, 2009
Friedrich Von Schiller, Felsefe ve Şiir, Yaba Yayınları, 2001
Ders Kaynakları Doğan Özlem, Hermeneutik ve Şiir, Şiirden Yayınları, 2007
Metin Cengiz, Felsefe ve Şiir, Şiirden Yayınları, 2010
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır.
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır.
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir.
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler.
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir.
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler.
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar.
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır.
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Şiir ve felsefe ilişkisini açıklama becerisi kazanır.
2 Felsefi eğilimleri olan Türk şairleri tanır.
3 Felsefi eğilimleri olan Batılı şairleri tanır.
4 Şiirin felsefe için önemini belirler.
5 Şiirsiz ya da sanatsız bir felsefenin imkanını değerlendirebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 3 10 30
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 129
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,16
Dersin AKTS Kredisi 5