Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Yazılı Anlatım I | FEL 303 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin edindikleri bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı olarak aktarabilmeleri |
Dersin İçeriği | Noktalama işaretleri ve imla kuralları. Herhangi bir konuda metin oluşturabilmek için gerekli olan kurallar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Noktalama işaretleri ile ilgili eksikliklerini giderir. | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | İmla ile ilgili eksikliklerini giderir. | Soru-Cevap, | |
3 | Sözün sağlamlığını bozan kusurları tartışır. | Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
4 | Bir konuyu belirleme; sistematik ve tutarlı bir biçimde aktarma için gerekli ön çalışmaları yapabilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Ele alınan konuda sağlam metin oluşturabilir. | Tartışma, | |
6 | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Noktalama işaretleri -Uygulama | |
2 | Noktalama işaretleri -Uygulama | |
3 | Noktalama işaretleri -Uygulama | |
4 | İmla kuralları- Uygulama | |
5 | İmla kuralları- Uygulama | |
6 | İmla kuralları- Uygulama | |
7 | İmla kuralları- Uygulama | |
8 | ARASINAV | |
9 | Sözün sağlamlığını bozan kusurlar-Uygulama | |
10 | Sözün sağlamlığını bozan kusurlar-Uygulama | |
11 | Sözün sağlamlığını bozan kusurlar-Uygulama | |
12 | Sözün sağlamlığını bozan kusurlar-Uygulama | |
13 | Sözün sağlamlığını bozan kusurlar-Uygulama | |
14 | Sözün sağlamlığını bozan kusurlar-Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] M. Özkan vd., Yüksek Öğretimde Türk Dili; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2001 |
Ders Kaynakları | [2] S. Güneş, Anlatı Bilgisi, İzmir, 1998. [3] Ş. Aktaş, O. Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım; Kompozisyon Sanatı, 7. Bs., Akçağ Yay., Ankara, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Noktalama işaretleri ile ilgili eksikliklerini giderir. | |||||||||||
2 | İmla ile ilgili eksikliklerini giderir. | |||||||||||
3 | Sözün sağlamlığını bozan kusurları tartışır. | |||||||||||
4 | Bir konuyu belirleme; sistematik ve tutarlı bir biçimde aktarma için gerekli ön çalışmaları yapabilir. | |||||||||||
5 | Ele alınan konuda sağlam metin oluşturabilir. | |||||||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |