Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klasik Diller ve Felsefe Metinleri I | FEL 309 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Osmanlı Türkçesi ve Felsefe Metinleri I-II |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin felsefe yapacakları tarihsel zeminde bilgi ve becerilerini artırma |
Dersin İçeriği | Osmanlı Türkçesiyle yazılmış felsefi metinleri okuma ve tahlil |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı Türkçesiyle yazılmış üçüncü düzey matbu metinleri okuyabilir. | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Osmanlı Türkçesiyle yazılmış matbu ve yazma metinlerdeki üçüncü düzey felsefi terminolojiyi anlamlandırabilir | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Arşiv kaynakları ve yazmaların kültürel çalışmalardaki rolünü bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Üçüncü düzeyde yer alan kavramların etimolojisi üzerine çalışırken kullanacağı kaynakları bilir. | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
5 | Yazma eserlerin Felsefe çalışmalarındaki gereğini anlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Yaşadığı kültürel çevrenin unsurlarının arka planı ile bağlantı kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Umumi kaideler, Türkçe ve yabancı kelimelerin ayrılması/ 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil | [1] sayfa 41-47 çalışarak gelmek, verilecek metinlere hazırlıklı olarak gelmek |
2 | Türkçe kelimelerin imlası, imlası klişeleşmiş ekler (isme getirilen ekler) / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil | [1] sayfa 48-53 |
3 | İmlası klişeleşmiş ekler (fiile getirilen ekler) / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil | [1] sayfa 54-62 |
4 | Klişeleşmiş kelimeler / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil | [1] sayfa 63-82 |
5 | Arapça asli ve zaid harfler, kelimelerin veznini tesbit, Arapça kelimeler ve çeşitleri / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil | [1] sayfa 83-92 |
6 | Aksam-ı seba, isim, masdarlar / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil | [1] sayfa 93-122 |
7 | Masdarlar / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil | [1] sayfa 123-148 |
8 | İsm-i fail / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil | [1] sayfa 149-169 |
9 | ARASINAV | |
10 | İsm-i Meful / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil | [1] sayfa 170-182 |
11 | İsm-i alet, ism-i mekan, ism-i zaman, ism-i tasgir ve sair kalıplar / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil | [1] sayfa 183-210 |
12 | Farsça tamlamalar ve edatlar / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil | [1] sayfa 259-268 |
13 | Osmanlı Türkçesinde kullanılan Farsça klişe unsurlar / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil | Verilecek notlara çalışmak |
14 | Osmanlı Türkçesinde kullanılan Farsça klişe unsurlar / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil | Verilecek notlara çalışmak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Timurtaş, Faruk Kadri, Osmanlı Türkçesi Grameri |
Ders Kaynakları | [2] Ergin, Muharrem, Osmanlıca Dersleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Osmanlı Türkçesiyle yazılmış üçüncü düzey matbu metinleri okuyabilir. | |||||||||||
2 | Osmanlı Türkçesiyle yazılmış matbu ve yazma metinlerdeki üçüncü düzey felsefi terminolojiyi anlamlandırabilir | |||||||||||
3 | Arşiv kaynakları ve yazmaların kültürel çalışmalardaki rolünü bilir. | |||||||||||
4 | Üçüncü düzeyde yer alan kavramların etimolojisi üzerine çalışırken kullanacağı kaynakları bilir. | |||||||||||
5 | Yazma eserlerin Felsefe çalışmalarındaki gereğini anlar. | |||||||||||
6 | Yaşadığı kültürel çevrenin unsurlarının arka planı ile bağlantı kurabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 35 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |