Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Klasik Diller ve Felsefe Metinleri I FEL 309 5 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri Osmanlı Türkçesi ve Felsefe Metinleri I-II
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin felsefe yapacakları tarihsel zeminde bilgi ve becerilerini artırma
Dersin İçeriği Osmanlı Türkçesiyle yazılmış felsefi metinleri okuma ve tahlil
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış üçüncü düzey matbu metinleri okuyabilir. Tartışma, Grupla Çalışma,
2 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış matbu ve yazma metinlerdeki üçüncü düzey felsefi terminolojiyi anlamlandırabilir Anlatım, Tartışma,
3 Arşiv kaynakları ve yazmaların kültürel çalışmalardaki rolünü bilir. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Üçüncü düzeyde yer alan kavramların etimolojisi üzerine çalışırken kullanacağı kaynakları bilir. Tartışma, Grupla Çalışma,
5 Yazma eserlerin Felsefe çalışmalarındaki gereğini anlar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Yaşadığı kültürel çevrenin unsurlarının arka planı ile bağlantı kurabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Umumi kaideler, Türkçe ve yabancı kelimelerin ayrılması/ 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil [1] sayfa 41-47 çalışarak gelmek, verilecek metinlere hazırlıklı olarak gelmek
2 Türkçe kelimelerin imlası, imlası klişeleşmiş ekler (isme getirilen ekler) / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil [1] sayfa 48-53
3 İmlası klişeleşmiş ekler (fiile getirilen ekler) / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil [1] sayfa 54-62
4 Klişeleşmiş kelimeler / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil [1] sayfa 63-82
5 Arapça asli ve zaid harfler, kelimelerin veznini tesbit, Arapça kelimeler ve çeşitleri / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil [1] sayfa 83-92
6 Aksam-ı seba, isim, masdarlar / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil [1] sayfa 93-122
7 Masdarlar / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil [1] sayfa 123-148
8 İsm-i fail / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil [1] sayfa 149-169
9 ARASINAV
10 İsm-i Meful / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil [1] sayfa 170-182
11 İsm-i alet, ism-i mekan, ism-i zaman, ism-i tasgir ve sair kalıplar / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil [1] sayfa 183-210
12 Farsça tamlamalar ve edatlar / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil [1] sayfa 259-268
13 Osmanlı Türkçesinde kullanılan Farsça klişe unsurlar / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil Verilecek notlara çalışmak
14 Osmanlı Türkçesinde kullanılan Farsça klişe unsurlar / 19. asır ve öncesine ait matbu metin okumaları ve tahlil Verilecek notlara çalışmak
Kaynaklar
Ders Notu [1] Timurtaş, Faruk Kadri, Osmanlı Türkçesi Grameri
Ders Kaynakları [2] Ergin, Muharrem, Osmanlıca Dersleri
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır.
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır.
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir.
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler.
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir.
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler.
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar.
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır.
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış üçüncü düzey matbu metinleri okuyabilir.
2 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış matbu ve yazma metinlerdeki üçüncü düzey felsefi terminolojiyi anlamlandırabilir
3 Arşiv kaynakları ve yazmaların kültürel çalışmalardaki rolünü bilir.
4 Üçüncü düzeyde yer alan kavramların etimolojisi üzerine çalışırken kullanacağı kaynakları bilir.
5 Yazma eserlerin Felsefe çalışmalarındaki gereğini anlar.
6 Yaşadığı kültürel çevrenin unsurlarının arka planı ile bağlantı kurabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 35
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 4 4
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4