Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Uzak Doğu Düşünce Hareketleri | FEL 214 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çağdaş dönem uzak doğu düşünce sistemlerinin tanıtılması |
Dersin İçeriği | Doğu tarihi, kültürü ve düşüncelerinin ana hatları, Çağdaş Hindistanda din, siyaset ve düşünce sistemleri, Çağdaş Dönem Japon ve Çin Düşüncesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş dönem Hind, Japon ve Çin Düşüncelerine ilişkin malumat sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Muhammed İkbal, Gandhi, Radhakrishna gibi önemli düşünürlerin görüşlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Uzak Doğu düşünce sistemlerinin tarihsel seyrini analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Doğu tarihi, kültürü ve düşüncelerini tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Zen Budizmi ve Japon düşüncesini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Tibet düşüncesini tanır. | Anlatım, | |
7 | Uzakdoğu düşüncesinin felsefe tarihindeki yerini ayırt edebilir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğu tarihi, kültürü ve düşüncelerinin ana hatları | |
2 | Doğu tarihi, kültürü ve düşüncelerinin ana hatları | |
3 | Modern Hindistannun doğuşu ve Gandhi | |
4 | Hintli Müslümanlar ve Muhammed .İkbal | |
5 | A.N.Tarhanın eserlerinde M.İkbalin Peyam-i Meşriki | |
6 | Modernliğin ve Hinduizm gelenekçiliğinin uzlaştırılması | |
7 | Modernliğin ve Hinduizm gelenekçiliğinin uzlaştırılması | |
8 | Modernliğin ve Hinduizm gelenekçiliğinin uzlaştırılması | |
9 | ARASINAV | |
10 | Çağdaş Hindistan düşünce ve siyasetinde Radhakrishnaın yeri | |
11 | Çağdaş Hindistan düşünce ve siyasetinde Radhakrishnaın yeri | |
12 | Zen-Budizmi ve Japon düşüncesi | |
13 | Maoizm ve modern Çin düşünceleri | |
14 | Tibet Düşüncesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Collinson, Diane; Wilkinson, Robert, Otuzbeş Doğu Filozofu, çev. Berna F. Ülner, Hamdi Bravo, Metin Berke, Sibel Özbudun, Ayraç Yayınları, 2000 |
Ders Kaynakları | [2] İkbal, Muhammed, İslam Felsefesi Tarihine Bir Katkı, çev. Cevdet Nazlı, İnsan Yayınları, 1997 [3] Rampa, T.Lobsang, Üçüncü Göz, çev. Fulya Gencel, Akaşa Yayınları, 1995 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | X | |||||
11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çağdaş dönem Hind, Japon ve Çin Düşüncelerine ilişkin malumat sahibi olur. | |||||||||||
2 | Muhammed İkbal, Gandhi, Radhakrishna gibi önemli düşünürlerin görüşlerini kavrar. | |||||||||||
3 | Uzak Doğu düşünce sistemlerinin tarihsel seyrini analiz edebilir. | |||||||||||
4 | Doğu tarihi, kültürü ve düşüncelerini tartışır. | |||||||||||
5 | Zen Budizmi ve Japon düşüncesini değerlendirir. | |||||||||||
6 | Tibet düşüncesini tanır. | |||||||||||
7 | Uzakdoğu düşüncesinin felsefe tarihindeki yerini ayırt edebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |