Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Uzak Doğu Düşünce Hareketleri FEL 214 4 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Çağdaş dönem uzak doğu düşünce sistemlerinin tanıtılması
Dersin İçeriği Doğu tarihi, kültürü ve düşüncelerinin ana hatları, Çağdaş Hindistanda din, siyaset ve düşünce sistemleri, Çağdaş Dönem Japon ve Çin Düşüncesi
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çağdaş dönem Hind, Japon ve Çin Düşüncelerine ilişkin malumat sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Muhammed İkbal, Gandhi, Radhakrishna gibi önemli düşünürlerin görüşlerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Uzak Doğu düşünce sistemlerinin tarihsel seyrini analiz edebilir. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Doğu tarihi, kültürü ve düşüncelerini tartışır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Zen Budizmi ve Japon düşüncesini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap,
6 Tibet düşüncesini tanır. Anlatım,
7 Uzakdoğu düşüncesinin felsefe tarihindeki yerini ayırt edebilir. Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Doğu tarihi, kültürü ve düşüncelerinin ana hatları
2 Doğu tarihi, kültürü ve düşüncelerinin ana hatları
3 Modern Hindistannun doğuşu ve Gandhi
4 Hintli Müslümanlar ve Muhammed .İkbal
5 A.N.Tarhanın eserlerinde M.İkbalin Peyam-i Meşriki
6 Modernliğin ve Hinduizm gelenekçiliğinin uzlaştırılması
7 Modernliğin ve Hinduizm gelenekçiliğinin uzlaştırılması
8 Modernliğin ve Hinduizm gelenekçiliğinin uzlaştırılması
9 ARASINAV
10 Çağdaş Hindistan düşünce ve siyasetinde Radhakrishnaın yeri
11 Çağdaş Hindistan düşünce ve siyasetinde Radhakrishnaın yeri
12 Zen-Budizmi ve Japon düşüncesi
13 Maoizm ve modern Çin düşünceleri
14 Tibet Düşüncesi
Kaynaklar
Ders Notu [1] Collinson, Diane; Wilkinson, Robert, Otuzbeş Doğu Filozofu, çev. Berna F. Ülner, Hamdi Bravo, Metin Berke, Sibel Özbudun, Ayraç Yayınları, 2000
Ders Kaynakları [2] İkbal, Muhammed, İslam Felsefesi Tarihine Bir Katkı, çev. Cevdet Nazlı, İnsan Yayınları, 1997
[3] Rampa, T.Lobsang, Üçüncü Göz, çev. Fulya Gencel, Akaşa Yayınları, 1995
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar.
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. X
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Çağdaş dönem Hind, Japon ve Çin Düşüncelerine ilişkin malumat sahibi olur.
2 Muhammed İkbal, Gandhi, Radhakrishna gibi önemli düşünürlerin görüşlerini kavrar.
3 Uzak Doğu düşünce sistemlerinin tarihsel seyrini analiz edebilir.
4 Doğu tarihi, kültürü ve düşüncelerini tartışır.
5 Zen Budizmi ve Japon düşüncesini değerlendirir.
6 Tibet düşüncesini tanır.
7 Uzakdoğu düşüncesinin felsefe tarihindeki yerini ayırt edebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 4 4
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4