Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çeviri Eleştirisi | ADE 331 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FATİH ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci eleştiriyi kavramsal olarak ele alabilir. | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Öğrenci, günlük hayyatta gündemde yer alan olayları eleştirel yönden alabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Öğrenci, toplumsal sorunları hem pozitif hem negatif yönüyle ele alır, tartışır ve bir sonuca varabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | Öğrenci, kendisine sunulan örnek olayı eleştiri kuramlarına göre yorumlayabilir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eleştirinin Tanımı Kapsamı ve Tarihi | |
2 | Eleştiride Yöntem Arayışları | |
3 | Eleştirinin Amacı ve İşlevi | |
4 | Eleştirel Kuram ve Özellikleri | |
5 | Eleştirmenler ve Eleştiri Tavırları | |
6 | Nesnel Eleştiri Türleri: Bilimsel Eleştiri ve Yapısalcı Eleştiri | |
7 | Nesnel Eleştiri Türleri: Sosyolojik Eleştiri | |
8 | Nesnel Eleştiri Türleri: Yeni Göstergeci - Postyapısalcı Eleştiri, Yeni Eleştiri | |
9 | Nesnel Eleştiri Türleri: Gadamerci ve Luhmancı Eleştiri | |
10 | Öznel Eleştiri Türleri: Psikanalitik ve Yaratıcı Eleştiri | |
11 | Öznel Eleştiri Türleri: Sanatçıya Dönük/Eser Odaklı Eleştiri, Habermasçi Eleştiri | |
12 | Öznel Eleştiri Türleri: Ecocu ve Schleiermacherci Eleştiri | |
13 | Çeviri Eleştirisi Modelleri | |
14 | Çeviri Eleştirisi Modelleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci eleştiriyi kavramsal olarak ele alabilir. | ||||||||||
2 | Öğrenci, günlük hayyatta gündemde yer alan olayları eleştirel yönden alabilir. | ||||||||||
3 | Öğrenci, toplumsal sorunları hem pozitif hem negatif yönüyle ele alır, tartışır ve bir sonuca varabilir. | ||||||||||
4 | Öğrenci, kendisine sunulan örnek olayı eleştiri kuramlarına göre yorumlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|