Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kültür Tarihi I ADE 109 1 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NURHAN ULUÇ
Dersi Verenler Doç.Dr. NURHAN ULUÇ,
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Alman edebiyat tarihini öğrencilere kazandırmak

Dersin İçeriği

Karl der Große ile başlayarak Barock döneminin bitişine kadar Alman edebiyat tarihine özgü

akımlar ve eserlerin incelenmesi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Alman edebiyat tarihini tanır Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Alman edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi betimler. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Alman edebiyat tarihini nedenleri ve sonuçları ile değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Alman edebiyat akımları ile birlikte o döneme özgü düşünce akımlarını tanır. Tartışma, Beyin Fırtınası, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Alman edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi tartışır. Bireysel Çalışma, Tartışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Karl der Große
2 Frühmittelalter (Karolingische Zeit)
3 Hochmittelalter (Staufische Zeit)
4 Spätmittelalter (Habsburgerische Zeit)
5 Tugendsystem des Rittertums
6 Epiker des Mittelalters und ihre Werke
7 Renaisaance - Humanismus
8 Ara Sınav
9 Martin Luther und Reformation
10 Gegenreformation
11 30 jaehriger Krieg
12 Barock
13 Andreas Gryphius / Martin Opitz
14 Sprachgesellschaften
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Wilhelm Gössman. Deutsche Kulturgeschichte im Grundriss. Grupello Verlag. 2006.

Hüseyin Salihoğlu. Alman Kültür Tarihi. İmge Kitabevi. Ankara. 1993.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. X
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. X
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. X
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. X
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. X
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Alman edebiyat tarihini tanır 3 4 3 4 1 3 4 3 3 4
2 Alman edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi betimler. 3 4 3 4 0 3 4 3 3 4
3 Alman edebiyat tarihini nedenleri ve sonuçları ile değerlendirir. 2 4 3 4 1 3 4 3 3 4
4 Alman edebiyat akımları ile birlikte o döneme özgü düşünce akımlarını tanır. 2 4 3 4 1 3 4 3 3 4
5 Alman edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi tartışır. 2 4 3 4 1 3 4 3 3 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,84
dersAKTSKredisi 5