Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | ADE 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUHARREM TOSUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUHARREM TOSUN, |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. Nurhan ULUÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Alman Dili ve Edebiyatı alanında bitirme çalışması hazırlamak |
Dersin İçeriği | Alman Dili ve Edebiyatı alanı dahilinde bitirme ödevi hazırlamak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alman Dili ve Edebiyatına yönelik bilimsel çalışmalar yürütür. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Dil veya edebiyat bağlantılı kültürlerarasılık ve çeviri çalışmaları yürütür. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Karşılaştırmalı edebiyatbilim ve karşılaştırmalı dilbilim çalışmaları yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Üzerinde çalışılmamış orijinal bir konuyu araştırır. | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, | |
5 | Alana ait bilimsel çalışma metotlarını uygular ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Konuya yönelik belirli sınırlamalar oluşturur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Araştırma alanına yönelik birincil ve ikincil literatür taraması gerçekleştirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
8 | Toplanan verileri analiz ve sentez, hipotez ve tez olarak değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
9 | Yapılan çalışmayı bilimsel dayanaklar doğrultusunda savunur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapılacak bitirme çalışmasının konusunun tespiti | |
2 | Bitirme çalışması konusunda literatür taraması | |
3 | Bitirme çalışması konusunda literatür taraması | |
4 | Bitirme çalışması verilerin toplanması | |
5 | Bitirme çalışması verilerin toplanması | |
6 | Bitirme çalışması verilerin toplanması | |
7 | Toplanan verilerin değerlendirilmesi | |
8 | Toplanan verilerin değerlendirilmesi | |
9 | Toplanan verilerin değerlendirilmesi | |
10 | Toplanan verilerin değerlendirilmesi | |
11 | Toplanan verilerin değerlendirilmesi | |
12 | Verilerin yorumlanması | |
13 | Verilerin yorumlanması | |
14 | Bitirme çalışmasının son şeklini alması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alman Dili ve Edebiyatına yönelik bilimsel çalışmalar yürütür. | ||||||||||
2 | Dil veya edebiyat bağlantılı kültürlerarasılık ve çeviri çalışmaları yürütür. | ||||||||||
3 | Karşılaştırmalı edebiyatbilim ve karşılaştırmalı dilbilim çalışmaları yapar. | ||||||||||
4 | Üzerinde çalışılmamış orijinal bir konuyu araştırır. | ||||||||||
5 | Alana ait bilimsel çalışma metotlarını uygular ve analiz eder. | ||||||||||
6 | Konuya yönelik belirli sınırlamalar oluşturur. | ||||||||||
7 | Araştırma alanına yönelik birincil ve ikincil literatür taraması gerçekleştirir. | ||||||||||
8 | Toplanan verileri analiz ve sentez, hipotez ve tez olarak değerlendirir. | ||||||||||
9 | Yapılan çalışmayı bilimsel dayanaklar doğrultusunda savunur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |