Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri | ADE 427 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DUDU UYSAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Ebru Zarzavatçıoğlu |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel ve yöntemsel araştırma yapmanın temel kavramları, araç ve gereçleri ile bilimsel yaklaşımlar ele alınıp bilimsel araştırma mantığını anlamak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bilimsel düşünme ve araştırma yapma biçimleri, bilim teorisi, bilim terimcesi ve örneklerle araştırma yöntemleri işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma mantığını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Bilimsel yöntemleri uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Araştırmanın aşamaları arasında ilişkiler kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
4 | Konu belirleme ve sınırlandırma; kaynak taraması; Veri toplama; verileri sınıflandırma ve değerlendirme bilgilerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
5 | Verileri analiz eder ve yöntem uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
6 | Araştırmayı sonuçlandırma ve sunma becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma, Kuram, Bilimin Temel İşlevleri, Bilimsel Araştırma İlkeleri, Bilimsel Yöntem Ve Diğer Kavramlar. | |
2 | Sosyal Bilimlerde Araştırmanın Önemi Ve Hipotez | |
3 | Hipotez Geliştirme Ve Teori | |
4 | Veri Toplama Ve Değerlendirme Yöntemleri: Veri Ve Türleri, Ölçme Ve Türleri, Ölçek Ve Türleri | |
5 | Veri Toplama Ve Değerlendirme Yöntemleri: Güvenilirlik Ve Geçerlilik, Veri Toplamada Temel Yaklaşımlar, Ortak Süreçler. | |
6 | Veri Toplama Teknikleri Ve Verilerin İşlenmesi: Görüşme, Anket, Gözlem, Kaynak Derlemesi, Tarama, Yazışma, Verilerin İşlenmesi, Çözümlenmesi. | |
7 | Araştırma Tasarısı Ve Rapor Hazırlama: Araştırmanın Sınıflandırılması, Yazım Kuralları, Kaynak Toplama, Notlar, Bibliyografya, Tablo Ve Şekiller. | |
8 | Arasınav | |
9 | Araştırma Tasarısı Ve Rapor Hazırlama: Sayfa Düzeni, Kaynak Ve Dipnotlar, Metin Aktarımları, Tablo, Şekil Ve Grafikler. | |
10 | Bilim Dili: Yazım Dili, Sözcük Seçimi, Cümle Ve Paragraf Yapısı, Üslup, Yazım Kuralları, Noktalama İşaretleri. | |
11 | Dipnot Ve Kaynaklar: Konulu Yazımların Değerlendirilmesi | |
12 | Örnek Metin İncelemesi I | |
13 | Örnek Metin İncelemesi II | |
14 | Alman Edebiyatı İle İlgili Bitirme Projesinin Hazırlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
|
Ders Kaynakları | Yıldırım, E., Altunışık, R., Coşkun R. Ve Bayraktaroğlu S. (2001): Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık. Karasar, Niyazi (2016): Bilimsel Araştırma Yöntemi. Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma mantığını kavrar. | ||||||||||
2 | Bilimsel yöntemleri uygular. | ||||||||||
3 | Araştırmanın aşamaları arasında ilişkiler kurar. | ||||||||||
4 | Konu belirleme ve sınırlandırma; kaynak taraması; Veri toplama; verileri sınıflandırma ve değerlendirme bilgilerini kullanır. | ||||||||||
5 | Verileri analiz eder ve yöntem uygular. | ||||||||||
6 | Araştırmayı sonuçlandırma ve sunma becerisi kazanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |