Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İmgebilim | ADE 310 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUNDA KIZILER EMER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Didem Yayan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere imgeyi ve imgebilimi tanıtarak, disiplinler ve kültürler arası çalışma becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği imge, imgebilim, karşılaştırmalı yazınbilim kavramlarını tanıtarak imgebilimin tarihçesini sunmak ve kültürlerarasılık bağlamında Türk ve Alman toplumları arasındaki imge oluşumlarını çeşitli metinler üzerinde incelemek, çözümlemek ve öğrencilere bu konuda sunumlar yapabilme yetisi kazandırmaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, imge ve imgebilim kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
2 | Öğrenciler, imgenin oluşumunu ve imge çalışmalarının bir bilim dalı haline gelmesini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Öğrenciler Alman kültür tarihinde Türk imgesini saptar. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Öğrenciler, imgebilimin tarihçesini ve karşılaştırmalı yazınbilimle bağlantısını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
5 | Öğrenciler, farklı disiplinlerdeki imgebilim çalışmalarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
6 | Öğrenciler, yazınsal metinlerde imge çözümlemesi yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Was ist das Bild? Der Begriff das Bild mit den verschiedenen Aspekten. | |
2 | Der Begriff das Bild in den verschiedenen Disziplinen | |
3 | Was versteht man unter Imagologie? Was ist das Fremdbild und Selbstbild? | |
4 | Der Überblick über die Bildforschungen verschiedenartigen Wissenschaften | |
5 | Die Geschichte der Imagologie | |
6 | Die Beziehung der Imagologie mit der vergleichenden Literaturwissenschaft.Interkulturelle Hermeneutik. | |
7 | Die Definition der komparatistischen Imagologie | |
8 | Der Überblick über die komparatistischen Bildforschungen | |
9 | ARASINAV | |
10 | Die Imagologie und das Türkenbild in der deutschen Kulturgeschichte. | |
11 | Verschiedene Lektüre über die imagologischen Analyse | |
12 | Das Türkenbild in manchen Werken von J. W. Goethe-Ein Komparatistischer Darstellungsversuch von Onur Bilge Kula | |
13 | Das Türkenbild in manchen Werken von J. W. Goethe-Ein Komparatistischer Darstellungsversuch von Onur Bilge Kula | |
14 | Eine Zusammenarbeit mit den Studenten über die Feststellung der türkischen und österreichischen Kulturelemente im Roman Ein romantisches Wiensommer von Adalet Ağaoğlu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. KIZILER, Funda, İmgebilim Ders Notları. |
Ders Kaynakları | 2. Kula, Onur Bilge (1993), Alman Kültüründe Türk İmgesi I., II, III 8-Schimmel, Annamarie (1995), West-östliche Annaeherungen. 9. Ecevit, Yıldız, Orhan Pamuk'u Okumak, Geçek Yay., İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | ||||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | ||||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | ||||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, imge ve imgebilim kavramlarını tanımlar. | ||||||||||
2 | Öğrenciler, imgenin oluşumunu ve imge çalışmalarının bir bilim dalı haline gelmesini anlatır. | ||||||||||
3 | Öğrenciler Alman kültür tarihinde Türk imgesini saptar. | ||||||||||
4 | Öğrenciler, imgebilimin tarihçesini ve karşılaştırmalı yazınbilimle bağlantısını açıklar. | ||||||||||
5 | Öğrenciler, farklı disiplinlerdeki imgebilim çalışmalarını analiz eder. | ||||||||||
6 | Öğrenciler, yazınsal metinlerde imge çözümlemesi yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |