Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Göstergebilim ADE 324 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

1) Dilbilimine Giriş 

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DUDU UYSAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dilbilim ve göstergebilim arasindaki ilişki ve göstergebilim in disiplinlerarası yeri

Dersin İçeriği

Sembol ve simge kavramlarını kuramlar ekseninde örnekler ile açıklamak. Göstergebilimi soyut bir bilim dalı olmaktan çıkarıp disiplinlerarası yaklaşım ile reklam analizi yapmak

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gösterge biliminin dilbilimi için önemini kavrar Anlatım, Soru-Cevap,
2 Gösterge biliminin hayatın diğer alanlarına yansımasını açıklar. Örneğin ; resim, müzik ve mimarlık gibi. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
3 Gösterge kavramını diğer alanlarda da uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama,
4 Gösterge kavramını tarihsel süreç içerisinde değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Gösterge kavramının temsilcilerini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap,
6 Gösterge biliminin Türkiye temsilcilerini tanımlar. Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Gösterge Bilimine Giriş
2 F.de Saussure
3 Genel Gözlemler
4 Gönderge
5 İşlevleri Açısından Özne
6 Kipsel Yapılar içinde Özne
7 Durumu Koşullandıran edim
8 Olmak ve görünmek açısından Özne
9 Arasınavı
10 İletişim açısından siyasal söylem
11 Gösterge bilimsel Çözümlemeler
12 Görsel Anlatım
13 Görsel Gösterge bilim
14 20.Yüzyılda Göstergebilim çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu

1) Janich Nina (2010): Werbesprache,Narr Verlag Tübingen

2)Lühken, Annette (2010): Französiche Automobilwerbung im Internet, Exemplarische Analysen der Modellpräsentationen von Peugeot, Renault und Citroen, Gottfried Egert Verlag, Wilhelmsfeld

Ders Kaynakları

1) Bati, Ugur (2013): Reklamin Dili, Dilbilim, Strateji, Mesaj, Retorik,

      Göstergebilim, Alfa Yayinlari (3. Baski), Istanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. X
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. X
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. X
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. X
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. X
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Gösterge biliminin dilbilimi için önemini kavrar
2 Gösterge biliminin hayatın diğer alanlarına yansımasını açıklar. Örneğin ; resim, müzik ve mimarlık gibi.
3 Gösterge kavramını diğer alanlarda da uygular.
4 Gösterge kavramını tarihsel süreç içerisinde değerlendirir.
5 Gösterge kavramının temsilcilerini tanımlar.
6 Gösterge biliminin Türkiye temsilcilerini tanımlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5