Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Edebiyat Tarihi I | ADE 207 | 3 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURHAN ULUÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NURHAN ULUÇ, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Alman Edebiyatı Tarihini öğrencilerine kazandırmak |
Dersin İçeriği | Alman Edebiyatı dönemlerinden olan Klassik ve Romantik dönemlerini kapsayacak şekilde Alman edebiyat tarihine özgü akımlar ve eserlerin incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alman Edebiyatı tarihini tanır | ||
2 | Alman Edebiyatına özgü akımları tanır | ||
3 | Alman Edebiyat akımları ile birlikte o döneme özgü düşünce akımları tanır | ||
4 | Alman Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi betimler | ||
5 | Alman Edebiyat tarihin nedenlerini ve sonuçlarını değerlendirir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Charakteristische Merkmale der Klassik | |
2 | Historische Voraussetzungen | |
3 | Geschichtlicher und Philosophicher Hintergrund | |
4 | Goethe und seine Werke | |
5 | Goethe und seine Werke | |
6 | Schiller und seine Werke | |
7 | Schiller und seine Werke | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Charakteristische Merkmale der Romantik | |
10 | Historische Voraussetzungen | |
11 | Geschichtlicher und Philosophicher Hintergrund | |
12 | Themen und Stil der Romantik | |
13 | Kunst und Dichtung der Romantik | |
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | ||||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | ||||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | ||||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | ||||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alman Edebiyatı tarihini tanır | ||||||||||
2 | Alman Edebiyatına özgü akımları tanır | ||||||||||
3 | Alman Edebiyat akımları ile birlikte o döneme özgü düşünce akımları tanır | ||||||||||
4 | Alman Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi betimler | ||||||||||
5 | Alman Edebiyat tarihin nedenlerini ve sonuçlarını değerlendirir | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|