Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Edebiyat Tarihi I ADE 207 3 4 + 0 4 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NURHAN ULUÇ
Dersi Verenler Doç.Dr. NURHAN ULUÇ,
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Alman Edebiyatı Tarihini öğrencilerine kazandırmak

Dersin İçeriği

Alman Edebiyatı dönemlerinden olan Klassik ve Romantik dönemlerini kapsayacak şekilde Alman edebiyat tarihine özgü akımlar ve eserlerin incelenmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Alman Edebiyatı tarihini tanır
2 Alman Edebiyatına özgü akımları tanır
3 Alman Edebiyat akımları ile birlikte o döneme özgü düşünce akımları tanır
4 Alman Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi betimler
5 Alman Edebiyat tarihin nedenlerini ve sonuçlarını değerlendirir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Charakteristische Merkmale der Klassik
2 Historische Voraussetzungen
3 Geschichtlicher und Philosophicher Hintergrund
4 Goethe und seine Werke
5 Goethe und seine Werke
6 Schiller und seine Werke
7 Schiller und seine Werke
8 Ara Sınav
9 Charakteristische Merkmale der Romantik
10 Historische Voraussetzungen
11 Geschichtlicher und Philosophicher Hintergrund
12 Themen und Stil der Romantik
13 Kunst und Dichtung der Romantik
14
Kaynaklar
Ders Notu

-

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur.
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir.
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır.
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir.
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir.
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Alman Edebiyatı tarihini tanır
2 Alman Edebiyatına özgü akımları tanır
3 Alman Edebiyat akımları ile birlikte o döneme özgü düşünce akımları tanır
4 Alman Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi betimler
5 Alman Edebiyat tarihin nedenlerini ve sonuçlarını değerlendirir 4 4 5 3 3 2 3 3 4 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)