Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Edebiyat Bilimine Giriş II ADE 102 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHMUD SAMİ TÜRK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

İlk dönem tanıtılan temel edebiyat türlerinin ayrıntılarına girilir. Terimler açıklanır. Metin örnekleri incelenip çözümlenir.

Dersin İçeriği

Edebiyatbiliminin temel kavramları tanımlanır, edebi metin türleri örnekleri üzerinde uygulanır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler yazınsal dünyayı ve yazın türlerini tanımlar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Öğrenciler yazınbilimin ve anlatım tekniklerinin temel kavramlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Bunları kısa öyküler üzerinde gösterir/açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
4 Öğrenciler metinleri çevirir, özet çıkarır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
5 Öğrenciler metinlerin yazarlarını ve yazıldıkları dönemin egemen sanat anlayışını/önemli toplumsal olaylarını genel hatlarıyla anlatır. Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Öğrenciler yazınsal metinleri eleştirir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Text und Textsorte
2 Arbeit mit Texten (Schaltplan)
3 Analyse der Figuren in einem literarischen Text
4 Textauswahl Heinrich Böll
5 Textauswahl Franz Kafka
6 Murathan Mungan (Bir Sarı Lira Gibi Ömrünüz)
7 Reifezeugnis
8 Einführung in die Literaturwissenschaft
9 Formen der literarischen Gattung Epik
10 Textauswahl Wolfgang Borchert
11 Textauswahl Berthold Brecht
12 Was ist ein Text?
13 Literarische Hermeneutik
14 Das Drama (Textauswahl)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. X
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. X
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. X
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. X
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. X
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Öğrenciler yazınsal dünyayı ve yazın türlerini tanımlar.
2 Öğrenciler yazınbilimin ve anlatım tekniklerinin temel kavramlarını tanımlar.
3 Bunları kısa öyküler üzerinde gösterir/açıklar.
4 Öğrenciler metinleri çevirir, özet çıkarır.
5 Öğrenciler metinlerin yazarlarını ve yazıldıkları dönemin egemen sanat anlayışını/önemli toplumsal olaylarını genel hatlarıyla anlatır.
6 Öğrenciler yazınsal metinleri eleştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Ara Sınav 70
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5