Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce | MAT 328 | 6 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Dersi takip edebilecek seviyede ingilizce dil bilgisine sahip olmak. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN YAMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel kelime haznesini artırmak, İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çeviri yapmak, öğrencilerin yabancı kaynaklardan araştırma yapabilmesine yardımcı olmak. |
Dersin İçeriği | Analiz, Lineer Cebir, Soyut Matematik, Diferansiyel Denklemler, Kısmi Türevli Denklemler, Kompleks Analiz, Cebir, Fonksiyonel Analiz derslerinde geçen temel kavramların ingilizce karşılıkları ve örnek metin çevirileri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İngilizce gramer yapıyı bilir. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | |
2 | Türkçe Matematik terimlerini bilir. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | İngilizce Matematik terimlerini öğrenir. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Matematik içerikli metni Türkçeye çevirir. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Matematik içerikli metni İngilizceye çevirir. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çeviri dersine giriş | |
2 | İngilizce Türkçe çevirinin mantığı, gramer özeti | |
3 | Temel matematiksel kavramların (tanım, teorem, ispat, sonuç...) ingilizce karşılıkları | |
4 | Analiz I dersinde geçen temel kavramların ingilizce karşılıkları ve metin çevirisi | |
5 | Analiz II dersinde geçen temel kavramların ingilizce karşılıkları ve metin çevirisi | |
6 | Analiz III dersinde geçen temel kavramların ingilizce karşılıkları ve metin çevirisi | |
7 | Analiz IV dersinde geçen temel kavramların ingilizce karşılıkları ve metin çevirisi | |
8 | Lineer Cebir dersinde geçen temel kavramların ingilizce karşılıkları ve metin çevirisi | |
9 | Soyut Matematik dersinde geçen temel kavramların ingilizce karşılıkları ve metin çevirisi | |
10 | Diferansiyel Denklemler dersinde geçen temel kavramların ingilizce karşılıkları ve metin çevirisi | |
11 | Cebir ve Sayılar Teorisi derslerinde geçen temel kavramların ingilizce karşılıkları ve metin çevirisi | |
12 | Kısmi Türevli Denklemler dersinde geçen temel kavramların ingilizce karşılıkları ve metin çevirisi | |
13 | Kompleks Analiz dersinde geçen temel kavramların ingilizce karşılıkları ve metin çevirisi | |
14 | Fonksiyonel Analiz dersinde geçen temel kavramların ingilizce karşılıkları ve metin çevirisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları |
Ders Kaynakları | [1] Calculus and Analytic Geometry, Silverman.A. [2] Boyce, WE and Di Prima, RC (2001) Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, Seventh Edition, John Wiley. [3] Tom M. Apostol, Calculus, Vol. 2: Multi-Variable Calculus and Linear Algebra with Applications [4] Oneil,P.V., Begining to PDE, 1999.
[5] Hoffman,K., Kunze,R., Lineer Algebra, 1971 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | ||||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | ||||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | ||||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | ||||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İngilizce gramer yapıyı bilir. | |||||||||
2 | Türkçe Matematik terimlerini bilir. | |||||||||
3 | İngilizce Matematik terimlerini öğrenir. | |||||||||
4 | Matematik içerikli metni Türkçeye çevirir. | |||||||||
5 | Matematik içerikli metni İngilizceye çevirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |