Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Programlamaya Giriş | MAT 207 | 3 | 3 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİDAYET HÜDA KÖSAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi EMRE KİŞİ, Doç.Dr. HİDAYET HÜDA KÖSAL, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere Python programlama dilinin temellerini öğretmek ve matematiksel programlama, veri analizi ve yapay zeka uygulamalarında yaygın olarak kullanılan NumPy, Matplotlib ve Pandas kütüphanelerini tanıtmaktır.
|
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Python programının genel yapısını anlar ve temel veri tiplerini kullanabilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Python'un temel kütüphane fonksiyonlarını tanır ve kullanabilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Numpy modülünü kullanarak Python'da çok boyutlu diziler oluşturabilir ve işleyebilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Matplotlib modülüyle grafikler çizebilir ve bu grafikleri özelleştirebilir | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Pandas modülüyle veri çerçeveleri oluşturabilir, veri analizi yapabilir ve veri manipülasyonu gerçekleştirebilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Python Programlamaya Giriş | |
2 | Kontrol Yapıları ve Döngüler | |
3 | Fonksiyonlar ve Modüler Programlama | |
4 | Veri Yapıları | |
5 | Dosya İşlemleri | |
6 | Hata Yönetimi ve İstisnalar | |
7 | NumPy ile Sayısal Hesaplamalar | |
8 | Pandas ile Veri Manipülasyonu | |
9 | Pandas ile İleri Veri İşlemleri | |
10 | Matplotlib ile Veri Görselleştirme | |
11 | Matplotlib ile İleri Görselleştirme Teknikleri | |
12 | Veri Analizi ve Görselleştirme Projeleri | |
13 | Proje Çalışmaları | |
14 | Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Zelle, J. M. (2010). Python Programming: An Introduction to Computer Science. Franklin, Beedle & Associates Inc. 2. VanderPlas, J. (2016). Python Data Science Handbook: Essential Tools for Working with Data. O'Reilly Media. 3. McKinney, W. (2017). Python for Data Analysis: Data Wrangling with Pandas, NumPy, and IPython. O'Reilly Media. 4. Droettboom, M., Caswell, T., Hunter, J., & Firing, E. (2020). Matplotlib: Visualization with Python. [Online]. Available: https://matplotlib.org/ 5. Grus, J. (2019). Data Science from Scratch: First Principles with Python. O'Reilly Media. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | X | |||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Python programının genel yapısını anlar ve temel veri tiplerini kullanabilir. | |||||||||
2 | Python'un temel kütüphane fonksiyonlarını tanır ve kullanabilir. | |||||||||
3 | Numpy modülünü kullanarak Python'da çok boyutlu diziler oluşturabilir ve işleyebilir. | |||||||||
4 | Matplotlib modülüyle grafikler çizebilir ve bu grafikleri özelleştirebilir | |||||||||
5 | Pandas modülüyle veri çerçeveleri oluşturabilir, veri analizi yapabilir ve veri manipülasyonu gerçekleştirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 5 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 5 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 5 |
4. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
5. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
6. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Proje / Tasarım | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |