Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Python İle Nesneye Dayalı Programlama | MAT 446 | 8 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE KİŞİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, nesneye dayalı programlama prensiplerini Python programlama dili ile birlikte öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Python, Grafik kullanıcı ara yüzü tasarımı, Nesne ve sınıf kavramı, Kurucular ve yıkıcılar, Operatör aşırı yükleme, Fonksiyon aşırı yükleme ve fonksiyon ezmesi, Kalıtım ve çok biçimlilik, Ara yüzler ve soyut sınıflar, Jenerik yapılar, Temsilci ve olaylar, İstisna yönetimi ve hata yakalama, Dosyalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veri tiplerini ve operatörleri tanır. Döngü ve karar yapılarını tanır ve kullanır | Anlatım, Eğitsel Oyun, Gözlem, | |
2 | Tek ve çok boyutlu dizileri tanır ve kullanır. Jenerik ve koleksiyon veri tiplerini öğrenir | Gözlem, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
3 | Windows formlarıyla grafik kullanıcı ara yüzü tasarlar. | Gözlem, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
4 | Nesneye Dayalı Programlamanın prensiplerini öğrenir ve yordamsal programlama ile arasındaki farklarını yorumlar | Gözlem, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
5 | Sınıfları ve sınıfların üyelerini bilir | Gözlem, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
6 | Kalıtım, çok biçimlilik ve sarmalama konularını bilir | Gözlem, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
7 | . Ara yüz ve soyut sınıflar arasındaki farkları belirtir. | Gözlem, Eğitsel Oyun, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri tipleri, Operatörler, Döngüler, Karar yapıları | |
2 | Diziler ve sıralama algoritmaları | |
3 | Jenerikler, Koleksiyonlar | |
4 | Formlar ve uygulamaları | |
5 | Formlar ve uygulamaları | |
6 | Nesneye dayalı programlama nedir? | |
7 | Sınıf ve nesne yapısı, Erişim denetleyiciler | |
8 | Sınıf üyeleri ve kurucular | |
9 | Kalıtım ve çoklu kalıtım | |
10 | Çok biçimlilik, Sarmalama | |
11 | Ara yüz ve soyut sınıf | |
12 | İstisna yönetimi, Temsilciler, Olaylar | |
13 | Dosya işlemleri | |
14 | Proje Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Python Object-Oriented Programming: Build robust and maintainable object-oriented Python applications and libraries, 4th Edition, Steven F. Lott and Dusty Phillips. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Veri tiplerini ve operatörleri tanır. Döngü ve karar yapılarını tanır ve kullanır | |||||||||
2 | Tek ve çok boyutlu dizileri tanır ve kullanır. Jenerik ve koleksiyon veri tiplerini öğrenir | |||||||||
3 | Windows formlarıyla grafik kullanıcı ara yüzü tasarlar. | |||||||||
4 | Nesneye Dayalı Programlamanın prensiplerini öğrenir ve yordamsal programlama ile arasındaki farklarını yorumlar | |||||||||
5 | Sınıfları ve sınıfların üyelerini bilir | |||||||||
6 | Kalıtım, çok biçimlilik ve sarmalama konularını bilir | |||||||||
7 | . Ara yüz ve soyut sınıflar arasındaki farkları belirtir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 234 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |