Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | MAT 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMİNE ÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SOLEY ERSOY, Prof.Dr. ŞEVKET GÜR, Prof.Dr. MEHMET ALİ GÜNGÖR, Doç.Dr. HİDAYET HÜDA KÖSAL, Dr.Öğr.Üyesi EMİNE ÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | Matematik Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak |
Dersin İçeriği | Bitime Ödevi konusunun belirlenmesi; Bitime Ödevi hedeflerinin belirlenmesi; Bitime Ödevi ile ilgili literatürün araştırılması; Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi; Çalışma konusu ile ilgili metotların seçilmesi; Çalışma planının oluşturulması; Literatür bilgilerinin araştırılan konuya uygulanması; Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi; Araştırma sonuçlarının rapor haline getirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bitirme çalışması olarak verilen konuyla ilgili araştırma yapar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Konuyla ilgili kaynaklardan topladığı verileri düzenler. | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Konunun uygulama alanlarını araştırır. | Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Verilen konunun teorik kısmını uygulamaya aktarır. | Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Konuyla ilgili verileri sistematik şeklide yazım kurallarına uygun olarak yazar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | Bitirme çalışmasını sunar. | Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitime Ödevi konusunun belirlenmesi | |
2 | Bitime Ödevi hedeflerinin belirlenmesi | |
3 | Bitime Ödevi ile ilgili literatürün araştırılması | |
4 | Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi | |
5 | Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi | |
6 | Çalışma konusu ile ilgili metotların seçilmesi | |
7 | Çalışma planının oluşturulması | |
8 | Literatür bilgilerinin araştırılan konuya uygulanması | |
9 | Literatür bilgilerinin araştırılan konuya uygulanması | |
10 | Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi | |
11 | Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi | |
12 | Araştırma sonuçlarının rapor haline getirilmesi | |
13 | Araştırma sonuçlarının rapor haline getirilmesi | |
14 | Araştırma sonuçlarının rapor haline getirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bitirme çalışması olarak verilen konuyla ilgili araştırma yapar. | |||||||||
2 | Konuyla ilgili kaynaklardan topladığı verileri düzenler. | |||||||||
3 | Konunun uygulama alanlarını araştırır. | |||||||||
4 | Verilen konunun teorik kısmını uygulamaya aktarır. | |||||||||
5 | Konuyla ilgili verileri sistematik şeklide yazım kurallarına uygun olarak yazar. | |||||||||
6 | Bitirme çalışmasını sunar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
3. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
4. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 7 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 254 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |