Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Membran Prosesleri | KIM 452 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYNUR MANZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Membranlar ve prosesleriyle ilgili temel kavram ve prensiplerini aktarmak; Membran ve membran proseslerinin endüstriyel kullanım alanlarını tanıtmak; Uygun ödevler vererek öğrencilerin bireysel olarak çalışmalarını teşvik etmek. |
Dersin İçeriği | Membranların tanımı, membranlarla ilgili temel kavramlar, membran malzemeleri, seçimi ve membranların yapısı, membran hazırlama yöntemleri, membranlarda taşınım olayı ve ayırma prensipleri, membran modülleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Membran ve membran prosesleri ile ilgili temel kavramları ve önemli membran proseslerini bilir. | ||
2 | |||
3 | |||
4 | Klasik ayırma işlemleri yerine geçebilecek membran prosesleri konusunda tahmin ve yorumlarda bulunabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Membran ve modül hazırlanması | [1] Bölüm 1, Sayfa 1-10 |
2 | Simetrik membran | [1] Bölüm 1, Sayfa 1-10 |
3 | Asimetrik membran | [1] Bölüm 1, Sayfa 10-26 |
4 | Seramik ve metal membranlar | [1] Bölüm 1, Sayfa 27-28 |
5 | Sıvı membranlar | [1] Bölüm 1, Sayfa 28-32 |
6 | Hallow-fiber membranlar | [1] Bölüm 1, Sayfa 33-35 |
7 | Membran modülleri | [1] Bölüm 1, Sayfa 37-40 |
8 | Pervaporasyon | [1] Bölüm 2, Sayfa 2-10 |
9 | ARASINAV | |
10 | Gaz ayırma | [1] Bölüm 3, Sayfa 3-30 |
11 | Taşınım olayları | [1] Bölüm 4, Sayfa 4-30 |
12 | Taşınım olayları | [1] Bölüm 4, Sayfa 4-30 |
13 | Ters ozmoz | [1] Bölüm 4, Sayfa 4-30 |
14 | Mikrofiltrasyon |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Baker, R.W., Cussler, E.L., Eykamp, W., Koros W.J., Riley,R.L, Strathmann, H, ‘‘Membrane Separation Systems’’, A Research & Development Needs Assessment by the Department of Energy Membrane Separation Systems Research Needs Assessment Group, Final Report, Volume 2, March 1990. |
Ders Kaynakları | [2] Rautenbach, R and Albrecht, R, ‘‘ Membrane Processes’’, John Wiley & Sons, New York, USA, 1989. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Membran ve membran prosesleri ile ilgili temel kavramları ve önemli membran proseslerini bilir. | ||||||||||||
2 | |||||||||||||
3 | |||||||||||||
4 | Klasik ayırma işlemleri yerine geçebilecek membran prosesleri konusunda tahmin ve yorumlarda bulunabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |