Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Humik Maddeler | KIM 438 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Organik Kimya, Biyokimya ve Analitik Kimya derslerinin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET TUTAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Toprakta ve çevrede bulunan humik maddeleri tanıma ve humik maddelerin kullanım alanlarını keşfetmek. |
Dersin İçeriği | Humik maddenin tabiatı, humik maddelerin ekstraksiyonu, humik maddenin oluşumu, humik maddenin kimyasal bileşimi |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci humusun içeriğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Öğrenci humustaki humik asiti ekstrakte eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Öğrenci humik maddeleri saflaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Öğrenci humik maddenin tarımsal, çevresel, endüstriyel ve tıbbi önemini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Öğrenci humik maddenin kimyasal bileşimini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Humik asit moleküllerinin yapılarını ve NMR, IR ve Kütle spektrumlarını yourumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Humus kavramının tarihsel gelişimi | [1] Sayfa 1-11 |
2 | Humik maddelerinin yapısı ve oluşumu | [1] Sayfa 14-26 |
3 | Humik maddelerinin sınıflandırılması | [1] Sayfa 29-45 |
4 | Humik maddelerin ekstraksiyonu | 1] Sayfa 46-57 |
5 | Humik maddelerin saflaştırılması | [1] Sayfa 58-71 |
6 | Humik maddelerin türleri | [1] Sayfa 72-80 |
7 | Humik maddelerin elementel bileşimi | [1] Sayfa 83-103 |
8 | Humik maddelerin moleküler yapıları | [1] Sayfa 103-114 |
9 | ARASINAV | |
10 | Humik maddelerin karakterizasyonu (elementel, kütle ve UV) | [1] Sayfa 116-122 |
11 | Humik maddelerin karakterizasyonu (IR, NMR, Elektron mikroskop) | [1] Sayfa 123-146 |
12 | Humik Maddelerin Çevrede Önemi | [1] Sayfa 146-152 |
13 | Humik Maddelerin Endüstride Önemi | [1] Sayfa 153-171 |
14 | Humik Maddelerin Farmokolojide Önemi | [1] Sayfa 172-180 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Ders Notları (Prof. Dr. Ahmet Tutar) |
Ders Kaynakları | [2] Kim H. Tan, Humic Matter in Soil and the Environment, Marcel Dekker, Inc, 2003, New York-USA. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci humusun içeriğini bilir. | 2 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 |
2 | Öğrenci humustaki humik asiti ekstrakte eder. | 3 | 4 | 4 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 |
3 | Öğrenci humik maddeleri saflaştırır. | 2 | 4 | 4 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 4 |
4 | Öğrenci humik maddenin tarımsal, çevresel, endüstriyel ve tıbbi önemini bilir. | 2 | 4 | 2 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 5 |
5 | Öğrenci humik maddenin kimyasal bileşimini öğrenir. | 3 | 4 | 4 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 |
6 | Humik asit moleküllerinin yapılarını ve NMR, IR ve Kütle spektrumlarını yourumlar. | 2 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |