Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Polimer Kimyası | KIM 459 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. UĞURSOY OLGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. UĞURSOY OLGUN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Polimer kimyası konusundaki temel kavram ve bilgilerin öğretilmesi. Polimer bilimi ile ilgili güncel gelişmeleri anlayabilme, problemleri analiz edebilme ve yenilikçi çözümler üretebilme becerisi kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Polimer Kimyasına Giriş, Polimerlerin Tarihçesi, Polimer, monomer, polimerizasyon derecesi, ortalama molekül ağırlığı tanımları, Polimerlerin sentez reaksiyonlarına göre sınıflandırılması, Polimerlerin zincir yapılarına göre sınıflandırılması, homopolimer, kompolimer tanımları, Kopolimer çeşitleri,katılma ve kondenizasyon polimerleri, polimerlerde ana zincir ve yan grupların tanımlanması, etkileri, molekül ağırlığı ölçülmesi ve dağılım grafiği, polimerlerde kristalinite, yarı kristal yapı modelleri, çapraz bağlanma, termoset, termoplastik ve elastomer yapılar, Polimerlerde izomer çeşitleri, yapı izomerliği, cis-, trans- izomerliği, bağlanma izomerliği, taktisite izomerliği, polimerlerin ısıl davranışları, camsı geçiş sıcaklığı, erime sıcaklığı ve bozunma sıcaklığı, ısıya ve yanmaya dayanıklı polimerler, fotopolimerler, biyomedikal polimer uygulamaları ve yapay dokular, iletken polimerler, nano polimerler, polimer kompozitler, polimerlerin karakterizasyonu ve analiz teknikleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Polimer kimyası ile ilgili kavramları ve konuları analiz edebilme | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
2 | Polimer teknolojileri ile ilgili konularını anlama ve analiz edebilme | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Performans Değerlendirme, | |
3 | Yeni malzeme ve polimerler tasarlama ve geliştirebilme | Proje, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Polimer ve malzeme bilgilerini kullanabilme ve endüstriyel problemleri çözebilme | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
5 | Polimer ve malzeme bilgilerini kullanabilme, verileri anlayabilme ve değerlendirebilme | Proje, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Polimer Kimyasına Giriş, Polimerlerin Tarihçesi | |
2 | Polimer, monomer, polimerizasyon derecesi, ortalama molekül ağırlığı tanımları | |
3 | Polimerlerin sentez reaksiyonlarına göre sınıflandırılması | |
4 | Polimerlerin zincir yapılarına göre sınıflandırılması | |
5 | Homopolimer, kompolimer tanımları, Kopolimer çeşitleri | |
6 | Katılma ve kondenizasyon polimerleri | |
7 | Polimerlerde ana zincir ve yan grupların tanımlanması, etkileri, molekül ağırlığı ölçülmesi ve dağılım grafiği | |
8 | Arasınav | |
9 | Polimerlerde kristalinite, yarı kristal yapı modelleri | |
10 | Çapraz bağlanma, termoset, termoplastik ve elastomer yapılar | |
11 | Polimerlerde izomer çeşitleri, yapı izomerliği, cis-, trans- izomerliği, bağlanma izomerliği, taktisite izomerliği | |
12 | Polimerlerin ısıl davranışları, camsı geçiş sıcaklığı, erime sıcaklığı ve bozulma sıcaklığı, ısıya ve yanmaya dayanıklı polimerler | |
13 | Fotopolimerler, biyomedikal polimer uygulamaları ve yapay dokular, iletken polimerler, nano polimerler, polimer kompozitler, | |
14 | Polimerlerin karakterizasyonu ve analiz teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Polimer Kimyası, Prof.Dr. Mehmet SAÇAK, Ankara Üniversitesi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Polimer kimyası ile ilgili kavramları ve konuları analiz edebilme | 1 | 1 | 1 | |||||||||
2 | Polimer teknolojileri ile ilgili konularını anlama ve analiz edebilme | 1 | |||||||||||
3 | Yeni malzeme ve polimerler tasarlama ve geliştirebilme | 1 | |||||||||||
4 | Polimer ve malzeme bilgilerini kullanabilme ve endüstriyel problemleri çözebilme | 1 | |||||||||||
5 | Polimer ve malzeme bilgilerini kullanabilme, verileri anlayabilme ve değerlendirebilme | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,12 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |