Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Moleküler Simetri | KIM 324 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET TURGUT BİLGİÇLİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kimyada simetri, özellikle moleküler yapı ile ilişkili karmaşık problemleri basitleştirmek için kullanılır. Bilindiği gibi, bir bulgu için en iyi açıklama en basit olanıdır. Simetrinin analiz yöntemleri, bir anlamda, bu kuralın uygulamasıdır. Simetri ile problem çözme, farklı bir anlatım biçimi gerektirir. Örneğin optikçe aktif molekül, klasik olarak, ayna görüntüsü ile çakışmayan molekül olarak tanımlanır. Oysa, simetri kavramına göre dönme-yansıma ekseni içermeyen molekül optikçe aktiftir. Bunun dışında titreşim spektrumlarının analizi ve moleküler yapı ile ilişkilendirilmesi, elektronik absorpsiyon spektrumlarının analizi, moleküllerde olası hibritleşme türlerinin belirlenmesi ve moleküler orbital enerji diyagramlarının oluşturulmasında simetrinin kullanılması gibi uygulamaları ders kapsamında öğrenciye aktarılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bölüm 1.
Bölüm 2. 2.1. Moleküllere koordinat Sisteminin Yerleştirilmesi 2.2. Nokta Grupları 2.3. Simetri işleminin matris gösterimi Bölüm 3. 3.1. Karakter Tabloları 3.2. İndirgenebilir Gösterimlerin İndirgenmesi Bölüm 4. 4.1. Moleküler Simetrinin Bazı Uygulamaları 4.2. Kiral Moleküller ve Optikçe Aktiflik 4.3. Bağ Gerilme Modları ve Simetri Türleri 4.4. Infrared ve Raman Aktiflik 4.5. Molekül Stereokimyası 4.6. Simetri ve Hibritleşme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Simetri İşlemleri ve Simetri Elemanlar | |
3 | Simetri İşlemleri ve Simetri Elemanlar | |
4 | Simetri İşlemleri ve Simetri Elemanlar | |
5 | Moleküllere koordinat Sisteminin Yerleştirilmesi | |
6 | Moleküllere koordinat Sisteminin Yerleştirilmesi | |
7 | Simetri işleminin matris gösterimi | |
8 | Simetri işleminin matris gösterimi | |
9 | İndirgenebilir Gösterimlerin İndirgenmesi | |
10 | İndirgenebilir Gösterimlerin İndirgenmesi | |
11 | Moleküler Simetrinin Bazı Uygulamaları | |
12 | Moleküler Simetrinin Bazı Uygulamaları | |
13 | Simetri ve Hibritleşme | |
14 | Simetri ve Hibritleşme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
|
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |