Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyokimya I | KIM 306 | 6 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEMRA YILMAZER KESKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SEMRA YILMAZER KESKİN, Prof.Dr. GÜLNUR ARABACI, |
Dersin Yardımcıları | Kimya Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Canlı organizmalarda bulunan başlıca moleküllerin ve makromoleküllerin yapı ile fonksiyonlarının teorik olarak öğrencilere kavratılması ve bu bilgilerle donatılmış öğrencilerin endüstriyel, tıbbi uygulamalar, biyoteknolojiyi v.b. iş alanlarına kazandırılması |
Dersin İçeriği | Hücre, Amino Asitler, Peptidler, Proteinler, Enzimler , Nükleik Asidler, Karbohidratlar, Lipidler ve Membranlar, Yağlar, Vitaminler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aminoasit, peptit ve proteinlerin yapılarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Enzimler ve fonksiyonlarını sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Enzimlerin kullanım alanlarını belirler | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Karbohidrat ve yağları yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Vitaminler ve nükleik asitleri sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Biyokimyasal yapıların canlı organizmalardaki işleverini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyokimyanın konusu, biyomoleküller ve hücre yapısı | [1] Sayfa 1-15 |
2 | Su ve sulu çözeltilerin özellikleri | [1] Sayfa 17-34 |
3 | Amino asitler, peptidler ve proteinler | [1] Sayfa 37-89 |
4 | Amino asitler, peptidler ve proteinler | [1] Sayfa 37-89 |
5 | Enzimler, enzim kinetiği, enzim inhibisyonu ve enzim aktivitesinin düzenlenmesi | [1]Sayfa 91-140 |
6 | Enzimler, enzim kinetiği, enzim inhibisyonu ve enzim aktivitesinin düzenlenmesi | [1]Sayfa 91-140 |
7 | Enzimler, enzim kinetiği, enzim inhibisyonu ve enzim aktivitesinin düzenlenmesi | [1]Sayfa 91-140 |
8 | Karbohidratlar | [1] Sayfa 141-170 |
9 | ARASINAV | |
10 | Karbohidratlar | [1] Sayfa 141-170 |
11 | Lipitler ve biyolojik membranlar | [1] Sayfa 171-196, [2] Sayfa 389-430 |
12 | Lipitler ve biyolojik membranlar | [1] Sayfa 171-196, [2] Sayfa 389-430 |
13 | Nükleik asitler | [1] Sayfa 197-209 |
14 | Vitaminler | [1] Sayfa 211-246 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] E. E. Keha ve Ö. İ. Küfrevioğlu, Biyokimya, Dördüncü baskı, Aktif Yayınevi, Erzurum, 2005 |
Ders Kaynakları | [2] D. L. Nelson ve M. M. Cox, Lehninger Biyokimyanın İlkeleri Çev. Kılıç, N., Palme Yayıncılık, Ankara, 2005. [3] F. Pamuk,Biyokimya, Gazi Kitabevi, Ankara, 2000.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Aminoasit, peptit ve proteinlerin yapılarını tanır. | ||||||||||||
2 | Enzimler ve fonksiyonlarını sınıflandırır. | ||||||||||||
3 | Enzimlerin kullanım alanlarını belirler | ||||||||||||
4 | Karbohidrat ve yağları yorumlar | ||||||||||||
5 | Vitaminler ve nükleik asitleri sınıflandırır | ||||||||||||
6 | Biyokimyasal yapıların canlı organizmalardaki işleverini değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |