Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Biyokimya I KIM 306 6 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SEMRA YILMAZER KESKİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi SEMRA YILMAZER KESKİN, Prof.Dr. GÜLNUR ARABACI,
Dersin Yardımcıları

Kimya Bölümü Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Canlı organizmalarda bulunan başlıca moleküllerin ve makromoleküllerin yapı ile fonksiyonlarının teorik olarak öğrencilere kavratılması ve bu bilgilerle donatılmış öğrencilerin endüstriyel, tıbbi uygulamalar, biyoteknolojiyi v.b. iş alanlarına kazandırılması

Dersin İçeriği

Hücre, Amino Asitler, Peptidler, Proteinler, Enzimler , Nükleik Asidler, Karbohidratlar, Lipidler ve Membranlar, Yağlar, Vitaminler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Aminoasit, peptit ve proteinlerin yapılarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Enzimler ve fonksiyonlarını sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Enzimlerin kullanım alanlarını belirler Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Karbohidrat ve yağları yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Vitaminler ve nükleik asitleri sınıflandırır Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 Biyokimyasal yapıların canlı organizmalardaki işleverini değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Biyokimyanın konusu, biyomoleküller ve hücre yapısı [1] Sayfa 1-15
2 Su ve sulu çözeltilerin özellikleri [1] Sayfa 17-34
3 Amino asitler, peptidler ve proteinler [1] Sayfa 37-89
4 Amino asitler, peptidler ve proteinler [1] Sayfa 37-89
5 Enzimler, enzim kinetiği, enzim inhibisyonu ve enzim aktivitesinin düzenlenmesi [1]Sayfa 91-140
6 Enzimler, enzim kinetiği, enzim inhibisyonu ve enzim aktivitesinin düzenlenmesi [1]Sayfa 91-140
7 Enzimler, enzim kinetiği, enzim inhibisyonu ve enzim aktivitesinin düzenlenmesi [1]Sayfa 91-140
8 Karbohidratlar [1] Sayfa 141-170
9 ARASINAV
10 Karbohidratlar [1] Sayfa 141-170
11 Lipitler ve biyolojik membranlar [1] Sayfa 171-196, [2] Sayfa 389-430
12 Lipitler ve biyolojik membranlar [1] Sayfa 171-196, [2] Sayfa 389-430
13 Nükleik asitler [1] Sayfa 197-209
14 Vitaminler [1] Sayfa 211-246
Kaynaklar
Ders Notu

[1] E. E. Keha ve Ö. İ. Küfrevioğlu, Biyokimya, Dördüncü baskı, Aktif Yayınevi, Erzurum, 2005

Ders Kaynakları

[2] D. L. Nelson ve M. M. Cox, Lehninger Biyokimyanın İlkeleri Çev. Kılıç, N., Palme Yayıncılık, Ankara, 2005.

[3] F. Pamuk,Biyokimya, Gazi Kitabevi, Ankara, 2000.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi.
2 Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. X
4 Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. X
5 Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. X
6 Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. X
7 Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi X
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi.
9 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci.
10 Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması
11 Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti.
12 Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Aminoasit, peptit ve proteinlerin yapılarını tanır.
2 Enzimler ve fonksiyonlarını sınıflandırır.
3 Enzimlerin kullanım alanlarını belirler
4 Karbohidrat ve yağları yorumlar
5 Vitaminler ve nükleik asitleri sınıflandırır
6 Biyokimyasal yapıların canlı organizmalardaki işleverini değerlendirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
dersAKTSKredisi 5