Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Azot Kimyası KIM 333 5 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BARIŞ SEÇKİN ARSLAN
Dersi Verenler Doç.Dr. BARIŞ SEÇKİN ARSLAN,
Dersin Yardımcıları

Organik Kimya ABD Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Azot içeren organik bileşiklerin sınıflandırılması, adlandırılması, eldesi, reaksiyonları, fiziksel özellikleri hakkında bilgi vermek

Dersin İçeriği

Aminler, amonyum bileşikleri, azotlu bazlar, aminlerin sentezi, iminler, enaminler, amidler, nitriller, N-N bağı içeren bileşikler, oksimler, N-oksitler, nitroso bileşikleri ve nitro bileşikleri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Azotlu organik bileşiklerin genel özelliklerini anlar
2 Azot atomu içeren fonksiyonel grupların reaksiyonlarını kavrar
3 Reaksiyon mekanizmalarını anlama ve yorumlar
4 Azot içeren doğal ürünleri sentezleyebilir
5 Sentezlenen bileşiklerin izolasyan metotlarını kavrar,
6 Sentezlenen bileşiklerin kullanım alanları ile ilgili bilgi sahibi olur
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Aminler [1] Sayfa 6-13
2 Amonyum Bileşikleri [1] Sayfa 14-21
3 Azotlu bazlar [1] Sayfa 22-25
4 Aminlerin sentezi [1] Sayfa 22-25
5 İminler [1] Sayfa 26-31
6 Enaminler [1] Sayfa 32-35
7 Amidler [1] Sayfa 36-41
8 Nitriller [1] Sayfa 42-47
9 ARASINAV [1] Sayfa 1-47
10 N-N bağı içeren bileşikler [1] Sayfa 48-53
11 Oksimler [1] Sayfa 54-60
12 N-Oksitler [1] Sayfa 61-68
13 Nitroso bileşikleri [1] Sayfa 69-82
14 Nitro bileşikleri [1] Sayfa 83-91
Kaynaklar
Ders Notu

[1] BAILEY, D. B., MORGAN K. M., Organonitrogen Chemistry, Oxford University Press, New York, 2003.

Ders Kaynakları

[2] SOLOMONS, G., Organik Kimya (çeviri), Literatür Yayınları, İstanbul, 2002.
[3] HART, H., Organik Kimya (çeviri), Palme Yayıncılık, Ankara, 1998.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi.
2 Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. X
4 Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi.
5 Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. X
6 Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi.
7 Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi X
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi.
9 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. X
10 Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması
11 Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti.
12 Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Azotlu organik bileşiklerin genel özelliklerini anlar
2 Azot atomu içeren fonksiyonel grupların reaksiyonlarını kavrar
3 Reaksiyon mekanizmalarını anlama ve yorumlar
4 Azot içeren doğal ürünleri sentezleyebilir
5 Sentezlenen bileşiklerin izolasyan metotlarını kavrar,
6 Sentezlenen bileşiklerin kullanım alanları ile ilgili bilgi sahibi olur
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 8 8
Final 1 10 10
Kısa Sınav 1 8 8
Toplam İş Yükü 74
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,96
dersAKTSKredisi 3