Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Azot Kimyası | KIM 333 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BARIŞ SEÇKİN ARSLAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BARIŞ SEÇKİN ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | Organik Kimya ABD Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Azot içeren organik bileşiklerin sınıflandırılması, adlandırılması, eldesi, reaksiyonları, fiziksel özellikleri hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Aminler, amonyum bileşikleri, azotlu bazlar, aminlerin sentezi, iminler, enaminler, amidler, nitriller, N-N bağı içeren bileşikler, oksimler, N-oksitler, nitroso bileşikleri ve nitro bileşikleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Azotlu organik bileşiklerin genel özelliklerini anlar | ||
2 | Azot atomu içeren fonksiyonel grupların reaksiyonlarını kavrar | ||
3 | Reaksiyon mekanizmalarını anlama ve yorumlar | ||
4 | Azot içeren doğal ürünleri sentezleyebilir | ||
5 | Sentezlenen bileşiklerin izolasyan metotlarını kavrar, | ||
6 | Sentezlenen bileşiklerin kullanım alanları ile ilgili bilgi sahibi olur |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aminler | [1] Sayfa 6-13 |
2 | Amonyum Bileşikleri | [1] Sayfa 14-21 |
3 | Azotlu bazlar | [1] Sayfa 22-25 |
4 | Aminlerin sentezi | [1] Sayfa 22-25 |
5 | İminler | [1] Sayfa 26-31 |
6 | Enaminler | [1] Sayfa 32-35 |
7 | Amidler | [1] Sayfa 36-41 |
8 | Nitriller | [1] Sayfa 42-47 |
9 | ARASINAV | [1] Sayfa 1-47 |
10 | N-N bağı içeren bileşikler | [1] Sayfa 48-53 |
11 | Oksimler | [1] Sayfa 54-60 |
12 | N-Oksitler | [1] Sayfa 61-68 |
13 | Nitroso bileşikleri | [1] Sayfa 69-82 |
14 | Nitro bileşikleri | [1] Sayfa 83-91 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] BAILEY, D. B., MORGAN K. M., Organonitrogen Chemistry, Oxford University Press, New York, 2003. |
Ders Kaynakları | [2] SOLOMONS, G., Organik Kimya (çeviri), Literatür Yayınları, İstanbul, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Azotlu organik bileşiklerin genel özelliklerini anlar | ||||||||||||
2 | Azot atomu içeren fonksiyonel grupların reaksiyonlarını kavrar | ||||||||||||
3 | Reaksiyon mekanizmalarını anlama ve yorumlar | ||||||||||||
4 | Azot içeren doğal ürünleri sentezleyebilir | ||||||||||||
5 | Sentezlenen bileşiklerin izolasyan metotlarını kavrar, | ||||||||||||
6 | Sentezlenen bileşiklerin kullanım alanları ile ilgili bilgi sahibi olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |