Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kaynak Araştırma ve Rapor Hazırlama | KIM 401 | 7 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEMRA YILMAZER KESKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SEMRA YILMAZER KESKİN, |
Dersin Yardımcıları | Kimya Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Kimya öğrencilerine farklı konularda araştırma yapabilmesi ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirebilmesi için gerekli bilgi ve kavramları kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Araştırma nedir? Araştırma türleri; Araştırma konusunun belirlenmesi ve planlanması; Veri toplama teknikleri ve verilerin düzenlenmesi; Kütüphane türleri ve kütüphanenin bölümleri; Kütüphaneleri etkin şekilde kullanma; E-kütüphaneler ve e-kaynaklar; E-kaynakları etkin şekilde tarama teknikleri; Araştırma raporlarının planlanması; İyi bir raporun yapısal özellikleri; İyi bir raporun biçimsel özellikleri; Rapor metninin yazılmasında temel kurallar; Örnek raporlar: Ödev, seminer, makale, tez; Örnek raporlar: İş yeri ve AR-GE, ÇED vs. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Araştırma yapmanın temel prensiplerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Araştırma konusu belirleme kriterlerini oluşturur | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Kütüphanenin farklı bölümlerini etkin şekilde kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | E-kaynakları etkin şekilde tarar, | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Araştırma sonuçlarını rapor haline getirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Farklı türlerde raporlar hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma nedir? Araştırma türleri | |
2 | Araştırma konusunun belirlenmesi ve planlanması | |
3 | Veri toplama teknikleri ve verilerin düzenlenmesi | |
4 | Kütüphane türleri ve kütüphanenin bölümleri | |
5 | Kütüphaneleri etkin şekilde kullanma | |
6 | E-kütüphaneler ve e-kaynaklar | |
7 | E-kaynakları etkin şekilde tarama teknikleri | |
8 | Araştırma raporlarının planlanması | |
9 | Arasınav | |
10 | İyi bir raporun yapısal özellikleri | |
11 | İyi bir raporun biçimsel özellikleri | |
12 | Rapor metninin yazılmasında temel kurallar | |
13 | Örnek raporlar: Ödev, seminer, makale, tez | |
14 | Örnek raporlar: İş yeri ve AR-GE, ÇED vs. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Araştırma yapmanın temel prensiplerini tanımlar | 5 | |||||||||||
2 | Araştırma konusu belirleme kriterlerini oluşturur | 5 | |||||||||||
3 | Kütüphanenin farklı bölümlerini etkin şekilde kullanır | 5 | |||||||||||
4 | E-kaynakları etkin şekilde tarar, | 5 | |||||||||||
5 | Araştırma sonuçlarını rapor haline getirir | 5 | |||||||||||
6 | Farklı türlerde raporlar hazırlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 57 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |