Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Kimya II | KIM 102 | 2 | 4 + 2 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN KARACA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kimyada temel prensip ve özelliklerin kavranmasını ve kimya bilimi ile güncel olaylar arasında ilişki kurulmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kimyasal kinetik ve denge kanunlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Sulu çözeltilerde denge, çözünme ve pH kavramlarını tanımlar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Fizikokimyasal değişimleri açıklar, entalpi, entropi ve serbest enerji kavramları tanımlar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Elektrokimya ile ilgili olayları yorumlar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Metaller, ametaller ve geçiş metallerini tanımlar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Anorganik, organik ve Çekirdek kimyasının doğasını açıklar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kimyasal kinetik | [1] Sayfa 578-613 |
2 | Kimyasal denge | [1] Sayfa 626-653 |
3 | Asitler ve bazlar | [1] Sayfa 665-699 |
4 | Asit-baz dengeleri | [1] Sayfa 710-737 |
5 | Çözünürlük ve kompleks iyon dengeleri | [1] Sayfa 749-771 |
6 | İstemli değişme: Entropi ve serbest enerji | [1] Sayfa 782-811 |
7 | Elektrokimya | [1] Sayfa 823-859 |
8 | Baş grup elementleri I: Metaller | [1] Sayfa 872-897 |
9 | ARASINAV | |
10 | Baş grup elementleri II: Ametaller | [1] Sayfa 906-939 |
11 | Geçiş elementleri | [1] Sayfa 949-977 |
12 | Kompleks iyonlar ve koordinasyon bileşikleri | [1] Sayfa 985-1015 |
13 | Çekirdek kimyası | [1] Sayfa 1024-1049 |
14 | Organik kimya | 1] Sayfa 1058-1107 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] R.H.Petrucci, W.S.Harwood, F.G. Herring (Çeviri), Genel Kimya, Palme Yayıncılık, 8.Baskı,2005 |
Ders Kaynakları | [2] C.E. Mortimer, Modern Üniversite Kimyası, Çağlayan Kitabevi, 1.Baskı,1999 [3] E.Erdik, Y.Sarıkaya, Temel Üniversite Kimyası, Cilt:2, 1986 [4] W.Fine, H.Beal (Çeviri), Üniversite Kimyası, 2.Cilt, Alkım Yayınevi,2000 [5] W.Atkins, L.Jones (Çeviri), Temel Kimya, Bilim Yayıncılık, 1999. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kimyasal kinetik ve denge kanunlarını tanımlar | ||||||||||||
2 | Sulu çözeltilerde denge, çözünme ve pH kavramlarını tanımlar | ||||||||||||
3 | Fizikokimyasal değişimleri açıklar, entalpi, entropi ve serbest enerji kavramları tanımlar | ||||||||||||
4 | Elektrokimya ile ilgili olayları yorumlar | ||||||||||||
5 | Metaller, ametaller ve geçiş metallerini tanımlar | ||||||||||||
6 | Anorganik, organik ve Çekirdek kimyasının doğasını açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 90 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |