Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizik II | FIZ 132 | 2 | 4 + 2 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN YAKUT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HAKAN YAKUT, |
Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilere fizik eğitiminde gerekli olan temel elektrik ve manyetizma alt yapısının kazandırılması |
Dersin İçeriği | Coulomb Kuvveti, Elektrik Alan, Elektrik Akısı, Gauss Yasası, Elektriksel Potansiyel, Kondansatörler, Akımın oluşumu ve Direnç, Doğru Akım Devreleri, Kirchhoff Kanunları, Manyetik Alan, Biot-Savart Yasası, Ampere Yasası, İndüksiyon, Faraday Yasası, Lenz Kanunu, İndüktans, Manyetik Alanda Enerji, LC Devresinde Salınımlar, Elektromanyetik dalgalar |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektrik yükü ve elektriklenme olgularını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Gezi / Gözlem, | |
2 | Yüklü sistemlerin oluşturduğu elektriksel kuvveti ve elektrik alanı ifade eder ve uygulamalı analizler yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Elektriksel potansiyel ve potansiyel enerjiyi tanımlarak iki nokta arasındaki elektriksel potansiyel ve potansiyel enerji farkını elde edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Kondansatörleri teknolojide kullanım alanlarını bilir ve kondansatörlü devreleri tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Ohm yasasını, direnç kavramını bilir ve elektrik akımının nasıl oluştuğunu açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Elektriksel devrelerin analizini Kirchoff Kurallarını kullanarak yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Manyetik alanı tanımlayarak örnekler verir ve manyetik alandaki manyetik kuvvetlerin oluşumunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
8 | Manyetik alanın kaynaklarını örnekleyerek açıklar ve Biot-Savart, Amper yasalarının nasıl uygulanacağını bilir.vetlerin oluşumunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
9 | Elektromanyetik indüksiyon, Faraday ve Lenz kurallarını elektrik devrelerinde uygulamaya sokar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
10 | Alternatif akım ve devrelerinin analizini yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektrik Yükü Özellikleri, Coulomb Yasası ve Elektrik Alanı | [1] Sayfa 709-741 |
2 | Gauss Yasası | [1] Sayfa 750-773 |
3 | Elektriksel Potansiyel ve potansiyel enerji | [1] Sayfa780-805 |
4 | Sığa ve Dielektrikler | [1] Sayfa 815-838 |
5 | Akım, Direnç ve Elektromotor Kuvvet | [1] Sayfa 846-872 |
6 | Doğru Akım Devreleri ve Ohm Yasası Uygulamaları | [1] Sayfa 881-906 |
7 | Doğru Akım Devreleri ve Kirchofff Kuralları | [1] Sayfa 916-947 |
8 | Manyetik Alan ve Manyetik Kuvvetler | [1] Sayfa 957-984 |
9 | ARASINAV | |
10 | Manyetik Alan Kaynakları, Biot-Savart ve Amper Yasaları | [1] Sayfa 993-1020 |
11 | Manyetik Alan Kaynakları, Faraday Yasası- İndüksiyon | [1] Sayfa 1030-1053 |
12 | Elektromanyetik Etkilenme ve Etkileçler | [1] Sayfa 1061-1074 |
13 | Alternatif Akım, Alternatif Akımın Uygulamaları | [1] Sayfa 1074-1085 |
14 | Elektromanyetik Dalgalar | [1] Sayfa 1092-1116 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Fizik-II(Elektrik ve Manyetizma), Yılmaz Güney, İbrahim Okur, Değişim Yayınları, Sakarya, 2010. |
Ders Kaynakları | [2] Bueche F.J., Jerde D.A. Fizik İlkeleri 2, Çeviri ed.: Kemal Çolakoğlu, Palme Yayıncılık, 2000. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
1 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
5 | 0 MB | ||
6 | 0 MB | ||
8 | 0 MB | ||
10 | 0 MB | ||
12 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama | X | |||||
3 | Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi | X | |||||
4 | Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama | X | |||||
5 | Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi | X | |||||
6 | Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi | ||||||
7 | Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi | ||||||
8 | Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi | ||||||
9 | Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi | X | |||||
10 | Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi | ||||||
11 | Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektrik yükü ve elektriklenme olgularını kavrar. | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||||||
2 | Yüklü sistemlerin oluşturduğu elektriksel kuvveti ve elektrik alanı ifade eder ve uygulamalı analizler yapar. | 3 | 4 | 4 | 3 | |||||||
3 | Elektriksel potansiyel ve potansiyel enerjiyi tanımlarak iki nokta arasındaki elektriksel potansiyel ve potansiyel enerji farkını elde edebilir. | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | |||||
4 | Kondansatörleri teknolojide kullanım alanlarını bilir ve kondansatörlü devreleri tasarlar. | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||||||
5 | Ohm yasasını, direnç kavramını bilir ve elektrik akımının nasıl oluştuğunu açıklayabilir. | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | |||||
6 | Elektriksel devrelerin analizini Kirchoff Kurallarını kullanarak yapabilir. | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | |||||
7 | Manyetik alanı tanımlayarak örnekler verir ve manyetik alandaki manyetik kuvvetlerin oluşumunu açıklar. | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | |||||
8 | Manyetik alanın kaynaklarını örnekleyerek açıklar ve Biot-Savart, Amper yasalarının nasıl uygulanacağını bilir.vetlerin oluşumunu açıklar. | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||||||
9 | Elektromanyetik indüksiyon, Faraday ve Lenz kurallarını elektrik devrelerinde uygulamaya sokar. | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||||||
10 | Alternatif akım ve devrelerinin analizini yapar. | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |