Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nonlineer Optik | FIZ 444 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Katıhal Fiziği Anabilim Dalı Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Işığın madde ile etkileşimi sonucu meydana gelen ve günümüz modern teknolojisinde yaygın olarak kullanılan lineer olmayan optik olayların incelenmesidir |
Dersin İçeriği | Lineer ve lineer olmayan optik arasındaki farklar, optik doğrultucular, ikinci ve üçüncü harmoniğin oluşumu, frekans karıştırıcılar, optik Kerr etkisi, kendiliğinden odaklanma olayları ve lineer olmayan optik uygulamalarını içerecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Lineer ve lineer olmayan optiği birbirinden ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Optik doğrultucuları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | İkinci harmoniğin oluşumunu bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Frekans karıştırıcıları tanımlar | Tartışma, | |
5 | Üçüncü harmonik üretimi tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Optil Kerr etkisini ve bu etki sonucu oluşacak olayları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Lineer olmayan optik uygulamalarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
8 | Optik iletişim araçlarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lineer ve lineer olmayan optik | [1] Sayfa 1-20 |
2 | ikinci harmoniğin oluşumu | [1] Sayfa 21-40 |
3 | Optik doğrultma | [1] Sayfa 41-60 |
4 | Üçüncü harmoniğin oluşumu | [1] Sayfa 61-80 |
5 | Üç dalga Harmanlama | [1] Sayfa 81-100 |
6 | Optik Kerr etkisi | [1] Sayfa 101-120 |
7 | ARA SINAV | |
8 | Dört dalga harmanlama | [1] Sayfa 211-140 |
9 | Kendiliğinden faz modülasyonu | [1] Sayfa 141-160 |
10 | Kendiliğinden odaklanma | [1] Sayfa 161-180 |
11 | Lineer olmayan optik uygulamaları | [1] Sayfa 181-200 |
12 | Optik anahtarmala | [1] Sayfa 201-220 |
13 | Hologram | [1] Sayfa 221-240 |
14 | Optik iletişim | [1] Sayfa 241-260 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Hecht Optik, Çev. Prof. Dr. Nizamettin Armağan, Doç. Dr. Nurdoğan Can, Akademi Yayın Hizmetleri |
Ders Kaynakları | [2] Optical Properties of Solids, Mark Fox, Oxford University Press, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama | ||||||
3 | Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi | ||||||
4 | Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama | ||||||
5 | Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi | ||||||
6 | Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi | ||||||
7 | Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi | ||||||
8 | Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi | ||||||
9 | Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi | ||||||
10 | Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi | ||||||
11 | Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lineer ve lineer olmayan optiği birbirinden ayırt eder | |||||||||||
2 | Optik doğrultucuları tanır | |||||||||||
3 | İkinci harmoniğin oluşumunu bilir. | |||||||||||
4 | Frekans karıştırıcıları tanımlar | |||||||||||
5 | Üçüncü harmonik üretimi tanır | |||||||||||
6 | Optil Kerr etkisini ve bu etki sonucu oluşacak olayları bilir. | |||||||||||
7 | Lineer olmayan optik uygulamalarını tanır | |||||||||||
8 | Optik iletişim araçlarını tanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 12 |
1. Ödev | 5 |
2. Kısa Sınav | 13 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |