Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nanoteknolojiye Giriş | FIZ 434 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Katıhal Fiziği dersini almış olmak. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yarıiletken Fiziği |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr. HATİCE GÖKDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nanofiziğin temel kavramlarının öğretilmesi, Nanomalzemeler ve ölçüm yöntemlerinin tanıtılması, Nanotüplerin elde ediliş yöentemleri, özellikleri ve kullanım alanlarının açıklanması, Nano boyutlu moleküler taklitlerin tanıtılması |
Dersin İçeriği | Nanofiziğin temel kavramları, Yeni nano-malzemelerin tanıtımı, Nano yapılar üzerinde ölçüm teknikleri, Karbon nanotüpler ve kullanım alanları, Optoelektronik cihazlar, Nanoelektronik |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nanofiziğin temel kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Nanomalzemelerin özelliklerini ifade eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Nanoyapıların elde edilmesi ve ölçüm teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Karbon nanotüplerin özellikleri ve kullanım alanları hakkında fikir yürütebilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Nano boyutta moleküler taklitler hakkında yorumda bulunabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Nanoteknolojinin elektronik, biyoloji ve tıptaki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nanoteknoloji için genel metodolojiler: sınıflandırma ve üretim | [1] Sayfa 1-54 |
2 | Nanoteknoloji için genel metodolojiler: sınıflandırma ve üretim | [1] Sayfa 1-54 |
3 | Nanoteknoloji için genel metodolojiler: sınıflandırma ve üretim | [1] Sayfa 1-54 |
4 | Nanoteknoloji için genel metodolojiler: karakterizasyon | [1] Sayfa 56-128 |
5 | Nanoteknoloji için genel metodolojiler: karakterizasyon | [1] Sayfa 56-128 |
6 | İnorganik yarı iletken nanoyapılar | [1] Sayfa 130-201 |
7 | İnorganik yarı iletken nanoyapılar | [1] Sayfa 130-201 |
8 | Nanomanyetik malzemeler ve cihazlar | [1] Sayfa 203-235 |
9 | ARASINAV | |
10 | Nanomanyetik malzemeler ve cihazlar | [1] Sayfa 203-235 |
11 | İnorganik nanomalzeme sentezi ve özellikleri | [1] Sayfa 237-280 |
12 | İnorganik nanomalzeme sentezi ve özellikleri | [1] Sayfa 237-280 |
13 | Elektronik ve elektro-optik moleküler malzemeler ve cihazlar | [1] Sayfa 282-342 |
14 | Elektronik ve elektro-optik moleküler malzemeler ve cihazlar | [1] Sayfa 282-342 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Nanoscale science and technology / edited by Robert W. Kelsall, Ian W. Hamley, Mark Geoghegan. Wiley, 2005 (ISBN 0-470-85086-8) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama | ||||||
3 | Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi | ||||||
4 | Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama | ||||||
5 | Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi | ||||||
6 | Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi | ||||||
7 | Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi | ||||||
8 | Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi | ||||||
9 | Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi | ||||||
10 | Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi | ||||||
11 | Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nanofiziğin temel kavramlarını bilir. | |||||||||||
2 | Nanomalzemelerin özelliklerini ifade eder. | |||||||||||
3 | Nanoyapıların elde edilmesi ve ölçüm teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
4 | Karbon nanotüplerin özellikleri ve kullanım alanları hakkında fikir yürütebilir. | |||||||||||
5 | Nano boyutta moleküler taklitler hakkında yorumda bulunabilir. | |||||||||||
6 | Nanoteknolojinin elektronik, biyoloji ve tıptaki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 10 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |