Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hayvan Fizyolojisi BIY 306 6 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Bölümün Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Hayvansal organizmalardaki tüm sistemlerin fiziksel ve kimyasal temellerini öğreterek, hayvan grupları arasındaki fizyolojik farklılıkları ve sistem-fonksiyon ilişkilerini görmelerini sağlamaktır. 

Dersin İçeriği

Hayvan grupları, metabolik süreçler, farklılık ve benzerlikler

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farklı canlıların destek ve hareket sistemlerinde gerçekleşen biyolojik olayları açıklayabilir. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Farklı canlıların dolaşım sistemlerinin işleyiş ve fonksiyonel özelliklerini öğrenir.
3 Farklı canlıların boşaltım sistemlerinin işleyiş ve fonksiyonel özelliklerini öğrenir.
4 Farklı canlıların sinir ve endokrin sistemlerinin işleyiş ve fonksiyonel özelliklerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap,
5 Farklı canlıların üreme sistemlerinin işleyiş ve fonksiyonel özelliklerini öğrenir.
6 Farklı canlıların solunum sistemlerinin işleyiş ve fonksiyonel özelliklerini öğrenir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fizyolojinin konusu ve hayvan fizyolojisine giriş
2 Üreme Sistemi
3 Endokrin Sistemi
4 Sindirim Sistemi
5 Sindirim Sistemi
6 Dolaşım Sistemi
7 Dolaşım Sistemi
8 Ara Sınav
9 Sinir Sistemi
10 Sinir Sistemi
11 Solunum Sistemi
12 Solunum Sistemi
13 Destek ve hareket sistemi
14 Destek ve hareket sistemi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Demirsoy, A., Fundamental rules of life, Vol. I, Part 1, Meteksan Publ., Ankara, 1999.

2. Demirsoy, A., Fundamental rules of life, Vol. I, Part 2, Meteksan Publ., Ankara, 1999.

3. Bozdogan, Ö., Physiology, Palme Publ., Ankara, 2000.

4. Benson et al., Anatomy & Physiology laboratory textbook, WCB Mcgraw-Hill., 1995.

5. Solomon E.P., (Çev. Süzen L.B.) Beginning of Human Anatomy and Physiology, Birol Basın ve Yay. Ltd., İstanbul, 1997.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. X
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma X
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi X
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. X
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. X
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma X
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. X
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. X
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma X
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Farklı canlıların destek ve hareket sistemlerinde gerçekleşen biyolojik olayları açıklayabilir.
2 Farklı canlıların dolaşım sistemlerinin işleyiş ve fonksiyonel özelliklerini öğrenir.
3 Farklı canlıların boşaltım sistemlerinin işleyiş ve fonksiyonel özelliklerini öğrenir.
4 Farklı canlıların sinir ve endokrin sistemlerinin işleyiş ve fonksiyonel özelliklerini öğrenir. 3 5 4 4 5 3 4 3 4 5 3 4 5
5 Farklı canlıların üreme sistemlerinin işleyiş ve fonksiyonel özelliklerini öğrenir. 4 5 4 4 5 4 3 4 4 5 4 3 5
6 Farklı canlıların solunum sistemlerinin işleyiş ve fonksiyonel özelliklerini öğrenir. 4 5 4 4 5 4 3 4 4 5 4 3 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 0
1. Ara Sınav 0
2. Kısa Sınav 0
1. Ödev 0
Toplam 0
1. Final 0
1. Yıl İçinin Başarıya 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav 2 7 14
Performans Görevi (Laboratuvar) 2 7 14
Final 1 14 14
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 318
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 12,72
Dersin AKTS Kredisi 6