Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nörobiyoloji | BIY 440 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Sinir sisteminin yapısı, hücre tipleri, sinyal iletimi, sinapslar ve nörotransmitterlerin yapı ve işlevlerini, sinir sistemi yapı ve işlev bozukluklarının öğrenilmesi |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sinir sistemi genel yapısını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Nörobiyolojinin genel tarihini öğrenir. | Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Nöron ve sinaps yapısını, sinyal iletimini kavrar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | örotransmiterleri, işlevlerini ve kimyasal maddelerle etkileşimini anlar | Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Nörobiyoloji olarak hafıza ve öğrenme konularını öğrenir. | ||
6 | Nörobiyolojinin geleceği ve yeni teknolojiler konusunda fikir sahibi olur | Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sistemi araştırmalarının ve Nörobiyolojinin tarihçesi | |
2 | Sinir sistemi kısımları, merkezi ve çevresel sinir sistemi yapısı | |
3 | İnsan beyni anatomisi, meninks ve kan beyin bariyeri | |
4 | Sinir sistemi histolojisi ve hücre tipleri | |
5 | Aksiyon potansiyeli | |
6 | Membran kanalları ve sinyaller | |
7 | Sinaps yapısı ve sinyal iletimi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nörotransmiterler ve işlevleri | |
10 | Nörotransmiterler ve kimyasallar | |
11 | Sinir sistemi gelişimi | |
12 | Hafıza ve öğrenme | |
13 | Sinir sistemi hastalıkları, Nörodejenerasyon | |
14 | Nörobiyolojinin geleceği ve yeni teknolojiler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Neuroscience Online, an Open-Access Neuroscience Electronic Textbook, 2022, The University of Texas, USA https://nba.uth.tmc.edu/neuroscience/
Foundations of Neuroscience, Open Edition Casey Henley 2022, Michigan State University, USA https://openbooks.lib.msu.edu/neuroscience/ |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sinir sistemi genel yapısını tanır. | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 |
2 | Nörobiyolojinin genel tarihini öğrenir. | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
3 | Nöron ve sinaps yapısını, sinyal iletimini kavrar. | |||||||||||||
4 | örotransmiterleri, işlevlerini ve kimyasal maddelerle etkileşimini anlar | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
5 | Nörobiyoloji olarak hafıza ve öğrenme konularını öğrenir. | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
6 | Nörobiyolojinin geleceği ve yeni teknolojiler konusunda fikir sahibi olur | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |