Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nörobiyoloji BIY 440 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Sinir sisteminin yapısı, hücre tipleri, sinyal iletimi, sinapslar ve nörotransmitterlerin yapı ve işlevlerini, sinir sistemi yapı ve işlev bozukluklarının öğrenilmesi

Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sinir sistemi genel yapısını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Çoktan Seçmeli Testler,
2 Nörobiyolojinin genel tarihini öğrenir. Soru-Cevap, Çoktan Seçmeli Testler, Doğru Yanlış Testleri,
3 Nöron ve sinaps yapısını, sinyal iletimini kavrar. Soru-Cevap, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler,
4 örotransmiterleri, işlevlerini ve kimyasal maddelerle etkileşimini anlar Soru-Cevap, Çoktan Seçmeli Testler, Doğru Yanlış Testleri,
5 Nörobiyoloji olarak hafıza ve öğrenme konularını öğrenir.
6 Nörobiyolojinin geleceği ve yeni teknolojiler konusunda fikir sahibi olur Soru-Cevap, Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sinir sistemi araştırmalarının ve Nörobiyolojinin tarihçesi
2 Sinir sistemi kısımları, merkezi ve çevresel sinir sistemi yapısı
3 İnsan beyni anatomisi, meninks ve kan beyin bariyeri
4 Sinir sistemi histolojisi ve hücre tipleri
5 Aksiyon potansiyeli
6 Membran kanalları ve sinyaller
7 Sinaps yapısı ve sinyal iletimi
8 Ara Sınav
9 Nörotransmiterler ve işlevleri
10 Nörotransmiterler ve kimyasallar
11 Sinir sistemi gelişimi
12 Hafıza ve öğrenme
13 Sinir sistemi hastalıkları, Nörodejenerasyon
14 Nörobiyolojinin geleceği ve yeni teknolojiler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Neuroscience Online, an Open-Access Neuroscience Electronic Textbook, 2022, The University of Texas, USA https://nba.uth.tmc.edu/neuroscience/

 

Foundations of Neuroscience, Open Edition Casey Henley 2022, Michigan State University, USA https://openbooks.lib.msu.edu/neuroscience/

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. X
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma X
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi X
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. X
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. X
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma X
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. X
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. X
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma X
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Sinir sistemi genel yapısını tanır. 5 4 4 3 3 4 4 3 3 4 3 4 5
2 Nörobiyolojinin genel tarihini öğrenir. 3 5 4 4 3 4 3 4 4 4 3 4 4
3 Nöron ve sinaps yapısını, sinyal iletimini kavrar.
4 örotransmiterleri, işlevlerini ve kimyasal maddelerle etkileşimini anlar 4 4 5 4 4 3 4 4 3 4 3 4 3
5 Nörobiyoloji olarak hafıza ve öğrenme konularını öğrenir. 3 5 5 4 4 3 4 4 3 4 3 4 4
6 Nörobiyolojinin geleceği ve yeni teknolojiler konusunda fikir sahibi olur 5 5 4 3 4 2 4 3 4 3 4 3 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Final 1 25 25
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Kısa Sınav 2 5 10
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5