Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alg Fizyolojisi | BIY 339 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HATİCE TUNCA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Alglerin bir bütün olarak çevrelerine nasıl uyum sağladıklarını anlama; Alglerin yaşam ortamlarında sahip oldukları çevresel faktörler ile alglerin yaşadıkları ortama fizyolojik uyum mekanizmaları konusunda ilişki kurulabilme |
Dersin İçeriği | Alg tanımı ve sistematiği; Suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerinin algler üzerindeki etkisi; Alglerde azot metabolizması; Alglerde karbohidrat; protein, nükleik asit ve lipid metabolizması; Çevresel stres faktörleri; Alglerden elde edilen enzimler ve enerji metabolizması; Alglerin çevreye verdikleri antioksidan cevaplar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alg ile ilgili genel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Çevresel şartların algler üzerindeki etkilerini analiz eder | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Alglerin çevresel koşullara nasıl uyum sağladığını analiz eder | Gezi / Gözlem, | |
4 | Alglerde karbohidrat, protein, lipid ve nükleik asit metabolizmasını açıklar | Rol Oynama, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Stres faktörleri konusunda bilgi sahibi olur | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Alglerin sahip olduğu enzimler hakkında bilgi sahibi olur | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Alglerin sahip olduğu antioksidan cevapları anlar; | Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Alglerin enerji metabolizması hakkında bilgi sahibi olur | Gezi / Gözlem, | |
9 | Azot fiksasyon mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur | Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Algler ile ilgili genel kavramlar | |
2 | Alg sistematiği | |
3 | Suyun fiziksel özelliklerinin alg fizyolojisi üzerine etkileri | |
4 | Suyun kimyasal özelliklerinin alg fizyolojisi üzerine etkileri | |
5 | Alglerde azot metabolizması | |
6 | Alglerde karbohidrat metabolizması | |
7 | Alglerde protein metabolizması | |
8 | Vize | |
9 | Alglerde nükleik asit metabolizması | |
10 | Alglerde lipid metabolizması | |
11 | Çevresel stres faktörleri | |
12 | Alglerden elde edilen enzimler | |
13 | Alglerin çevreye verdikleri antioksidan cevaplar | |
14 | Alglerde enerji metabolizması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Chapman ve Chapman, (1973) The algae, Palgrave Macmillan London;
Borowitzka et al (2016) The Physiology of Microalgae, Springer Cham |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | ||||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alg ile ilgili genel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||||||
2 | Çevresel şartların algler üzerindeki etkilerini analiz eder | |||||||||||||
3 | Alglerin çevresel koşullara nasıl uyum sağladığını analiz eder | |||||||||||||
4 | Alglerde karbohidrat, protein, lipid ve nükleik asit metabolizmasını açıklar | |||||||||||||
5 | Stres faktörleri konusunda bilgi sahibi olur | |||||||||||||
6 | Alglerin sahip olduğu enzimler hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||||||
7 | Alglerin sahip olduğu antioksidan cevapları anlar; | |||||||||||||
8 | Alglerin enerji metabolizması hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||||||
9 | Azot fiksasyon mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |