Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | BIY 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HATİCE TUNCA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU, Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY, Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU, Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ, Prof.Dr. ŞULE BARAN, Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ, Doç.Dr. HATİCE TUNCA, Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK, Arş.Gör.Dr. TARIK DİNÇ, Doç.Dr. SEZGİ SOMUNCU, Dr.Öğr.Üyesi SEZEN TOKSOY KÖSEOĞLU, Arş.Gör.Dr. ESRA YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje yazımı ile ilgili bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Proje tasarlama ve gerçekleştirme becerisi kazanır. | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Hipotezi test etmek ve doğrulamak için yeterli deneysel yöntem becerisine sahip olur. | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Elde edilen verileri yorumlar, sonuçlandırır ve sunar. | Tartışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırmanın ve bitirme çalışmasının tanımı | |
2 | Araştırmanın nitelikleri | |
3 | Literatür tarama | |
4 | Literatür tarama | |
5 | Araştırma konusunun belirlenmesi | |
6 | Hipotez kurma ve deneysel yöntemlerin belirlenmesi | |
7 | Verilerin tasnif edilmesi ve değerlendirilmesi | |
8 | Verilerin tasnif edilmesi ve değerlendirilmesi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Verilerin tasnif edilmesi ve değerlendirilmesi | |
11 | Bitirme çalışmasının yazımı | |
12 | Bitirme çalışmasının yazımı | |
13 | Bitirme çalışmasının yazımı | |
14 | Yapılan çalışmanın ilgili öğretim üyesi ile değerlendirilip bitirme çalışmasının sonuçlandırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Proje yazımı ile ilgili bilgi edinir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
2 | Proje tasarlama ve gerçekleştirme becerisi kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
3 | Hipotezi test etmek ve doğrulamak için yeterli deneysel yöntem becerisine sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
4 | Elde edilen verileri yorumlar, sonuçlandırır ve sunar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Proje / Tasarım | 1 | 90 | 90 |
Final | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 246 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |