Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitkilerde Sinyal İletimi | BIY 420 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bitkilerin biyotik ve abiyotik stres faktörlerini algılamalarını sağlayan sinyal mekanizmalarının, bunların işleyişinin ve metabolik sonuçlarının öğrenciye kavratılması |
Dersin İçeriği | Bitkilerde stresin algılanması için gerekli sinyal iletim mekanizmalarının temel özellikleri ve fonksiyonları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bitkilerde stres faktörlerinin algılanmasını sağlayan mekanizmaları tanımlar. | Anlatım, | |
2 | Bitkilerde sinyal iletiminde rol oynayan sekonder habercileri tanımlar. | Anlatım, | |
3 | Bitkilerde sinyal iletim mekanizmalarının işleyişini tanımlar. | Anlatım, | |
4 | Bitkilerde farklı sinyal mekanizmaları arasındaki etkileşimler ve bunların metabolik sonuçlarını tanımlar. | Anlatım, | |
5 | Bitkilerde abiyotik stres faktörleri ile ilgili sinyal iletim mekanizmalarını tanımlar. | Anlatım, | |
6 | Bitkilerde biyotik stres faktörleri ile ilgili sinyal iletim mekanizmalarını tanımlar. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitkilerde Çevre ile Etkileşim ve Sinyal İletimi | |
2 | Bitkilerde Sinyal İletiminde Rol Oynayan İkincil Haberciler | |
3 | Işığın Algılanması ve Sinyal İletimi | |
4 | Bitkilerde Mekanik Sinyal Mekanizması | |
5 | Bitkilerde Sinyal İletiminde Aktif Oksijen Türlerinin Rolü | |
6 | Yüksek Sıcaklığın Neden Olduğu Sinyal İletimi | |
7 | Düşük Sıcaklığın Neden Olduğu Sinyal İletimi | |
8 | Kuraklığın Neden Olduğu Sinyal İletimi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Tuz Stresinin Neden Olduğu Sinyal İletimi | |
11 | Virüslerin Neden Olduğu Sinyal İletimi | |
12 | Bakteri ve Mantarların Neden Olduğu Sinyal İletimi | |
13 | Rizosferik Sinyal İletimi | |
14 | Böceklerin Neden Olduğu Sinyal İletimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Taiz L., Zeiger E., Plant Physiology, Sinauer Associates Publisher, Sunderland, Massachusetts, 1998. 2- Scheel, D., Wasternack, C., Plant Signal Transduction, Oxford University Press, 2004. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | ||||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bitkilerde stres faktörlerinin algılanmasını sağlayan mekanizmaları tanımlar. | |||||||||||||
2 | Bitkilerde sinyal iletiminde rol oynayan sekonder habercileri tanımlar. | |||||||||||||
3 | Bitkilerde sinyal iletim mekanizmalarının işleyişini tanımlar. | |||||||||||||
4 | Bitkilerde farklı sinyal mekanizmaları arasındaki etkileşimler ve bunların metabolik sonuçlarını tanımlar. | |||||||||||||
5 | Bitkilerde abiyotik stres faktörleri ile ilgili sinyal iletim mekanizmalarını tanımlar. | |||||||||||||
6 | Bitkilerde biyotik stres faktörleri ile ilgili sinyal iletim mekanizmalarını tanımlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |