Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Zoolojik Müze Metodları | BIY 433 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hayvanların müze materyali haline getirilmesini ve müze materyali olarak nasıl saklanacağını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Hayvanların doğal yaşam ortamlarında tespiti, yayılışları, ilişkileri, çevreye etkileri, çevreden nasıl etkilendikleri ve örnek almak amacıyla toplanmaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Böcekleri tuzak ile yakalayarak toplamayı öğrenebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Arazide muhafaza ve depolama; bilgi kaydı, germe işlemlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Böceklerin yumurta, pupa ve larvalarının preparasyonu hazırlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kurumuş örneklerin depolanması, muhafazası ve düzenlenmesini yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Omurgalıları (Balıklar, iki yaşamlılar, sürüngenler, kuşlar ve memeliler) toplanmasını öğrenebilme | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Omurgalıların preparasyon ve muhafaza metotlarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzenin Önemi ve İdeal Bir Müzede Olması Gereken Şartlar | |
2 | Zooloji Müze Materyallerinin Toplanmasında Uyulması Gereken Etik Kurallar | |
3 | Zooloji Koleksiyonların Korunma ve Saklanma Yöntemleri | |
4 | Zooloji Müze Materyalinin Temizlenmesi | |
5 | Karasal ve Sucul Organizmaların Toplanmasında Kullanılan Araçlar | |
6 | Etiket Hazırlama | |
7 | Kurumuş Örneklerin Depolanması | |
8 | Omurgasız Hayvanların Preparasyonu | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Balık Preparasyonu | |
11 | Amfibi Preparasyonu | |
12 | Sürüngen Preparasyonu | |
13 | Kuş Preparasyonu | |
14 | Memeli Preparasyonu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Gerçek, H., Güven, M.H., Özdamar, Ş.O., Yelken, T.Y. ve Korkmaz, T. Ağustos/August 2011, Yükseköğretim Kurumlarında Etik İlkeler, Sorumluluklar ve Davranış Kuralları, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, Cilt/Volume 1, Sayı/Number 2, Sayfa/Pages 80-88. 2. Tübitak, Şubat 2013, Yasal İzin Belgeleri Bilgi Notu, 18s, http://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/yasal_izin_bilgi_notu.pdf (02.02.2018) 3. Tübitak, Temmuz-2014, Etik Kurul Onay Belgesi Bilgi Notu, 3s, http://tubitak.gov.tr/sites/default/files/etik_onay_bilgi_notu_23_07_13.pdf (02.02.2018) 4. Geldiay, R. ve Balık, S., 2009, Türkiye Tatlısu Balıkları (VI. Baskı), Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No: 46, Ders Kitapları Dizini No: 16, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova–İzmir, 644s. 5. Özeti, N. ve Yılmaz, İ. 1994, Türkiye Amfibileri, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No: 151, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova–İzmir, 221s. 6. Başoğlu, M. ve Baran, İ, 1977. Türkiye Sürüngenleri I. Kaplumbağa ve Kertenkeleler, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No: 76, İlker Matbaası, Bornova–İzmir, 271s. 7. Başoğlu, M. ve Baran, İ, 1980. Türkiye Sürüngenleri Kısım II. Yılanlar, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No: 81, Ege Üniversitesi Matbaası, Bornova–İzmir, 217s. 8. Elçin, A.E., Erkoç, F., Öztekin, M., Atik, A.D., Sarıkaya, R. ve Selvi, M. 2010, Biyoloji Laboratuvarı ve Arazi Uygulamaları: Canlılar, Ekoloji, Doğayı Koruma, Palme Yayınları: 571, Palme Yayıncılık, Ankara, 378s. |
Ders Kaynakları | 9. Kıyak, S. 2000, Entomolojik Müze Metodları (Ders Kitabı), Öğün Matbaacılık, Ankara, 201s. 10. Bibby, C. 2000, Jones, M., Marsden, S., Kuş Araştırmaları, Doğa Yayınları, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | ||||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Böcekleri tuzak ile yakalayarak toplamayı öğrenebilme | |||||||||||||
2 | Arazide muhafaza ve depolama; bilgi kaydı, germe işlemlerini öğrenir | |||||||||||||
3 | Böceklerin yumurta, pupa ve larvalarının preparasyonu hazırlayabilme | |||||||||||||
4 | Kurumuş örneklerin depolanması, muhafazası ve düzenlenmesini yapabilme | |||||||||||||
5 | Omurgalıları (Balıklar, iki yaşamlılar, sürüngenler, kuşlar ve memeliler) toplanmasını öğrenebilme | |||||||||||||
6 | Omurgalıların preparasyon ve muhafaza metotlarını öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |