Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Araknoloji BIY 423 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞULE BARAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Lisans öğrencilerine Arachnid´lerin (örümcekgillerin) sınıflandırılması, genel özellikleri, sistematiği ve yaşam alanları ile ilgili bilgi vermek.

Dersin İçeriği

Arachnid´lerin (örümcekgillerin) genel özellikleri, vücut örtüsü, dolaşım sistemi, sindirim sistemi, solunum sistemi, boşaltım sistemi, duyu organları, sınıflandırılması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Arachnid´lerin (Örümcekgillerin) genel özelliklerini öğrenebilme. Anlatım,
2 Arachnid´lerin vücut örtüsü, dolaşım, sindirim, solunum, boşaltım sistemleri ve duyu organlarını öğrenebilme. Anlatım,
3 Aracnid´lerin sınıflandırılmasını öğrenebilme Anlatım,
4 Akrepler, yalancı akrepler, kamçılı akrepler, örümcekler, kamçılı örümcekler, Ricinulei, silindir örümcekler, Opilionida ve akarların özelliklerini öğrenebilme Anlatım,
5 Örümcekgillerin toplanmalarını öğrenebilme Anlatım,
6 Örümcekgillerin ekolojileri hakkında bilgi öğrenebilme. Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Arachnid´lerin (Örümcekgillerin) Genel Özellikleri
2 Arachnid´lerin Vücut Örtüsü
3 Arachnid´lerin Dolaşım Sistemi
4 Arachnid´lerin Sindirim Sistemi
5 Arachnid´lerin Solunum Sistemi
6 Arachnid´lerin Boşaltım Sistemi
7 Arachnid´lerin Duyu Organları
8 Arachnid´lerin Sınıflandırılması
9 Ara Sınav
10 Akrepler, Yalancı Akrepler
11 Kamçılı Akrepler, Örümcekler
12 Kamçılı Örümcekler, Ricinulei
13 Silindir Örümcekler, Opilionida
14 Akarların Özellikleri ve Ekolojileri
Kaynaklar
Ders Notu

Araknoloji Ders notları

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Arachnid´lerin (Örümcekgillerin) genel özelliklerini öğrenebilme.
2 Arachnid´lerin vücut örtüsü, dolaşım, sindirim, solunum, boşaltım sistemleri ve duyu organlarını öğrenebilme.
3 Aracnid´lerin sınıflandırılmasını öğrenebilme
4 Akrepler, yalancı akrepler, kamçılı akrepler, örümcekler, kamçılı örümcekler, Ricinulei, silindir örümcekler, Opilionida ve akarların özelliklerini öğrenebilme
5 Örümcekgillerin toplanmalarını öğrenebilme
6 Örümcekgillerin ekolojileri hakkında bilgi öğrenebilme.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5