Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Balıkçılık Biyolojisi BIY 329 5 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri Yok.
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Ülkemizin mevcut balık stoklarının değerlendirebilmesi ve bunlardan rasyonel olarak yararlanılabilmesi için, yakalanan balıklardan verileri doğru elde etme ve değerlendirmeyi öğrenme
Dersin İçeriği Ekonomik önemi olan balık stoklarında büyüme, üreme, ölüm, göç ve populasyon büyüklüğündeki değişiklikler
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Denizel ortamı ekolojik açıdan sınıflandırma, Dünya balıkçılık sahaları söyleme. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Dünya´nın yıllık balık üretimi hakkında bilgi verme. Anlatım, Soru-Cevap,
3 Birim stokun özelliklerini açıklama. Stoklarda denge durumunu açıklama. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Stoklarda dengeyi etkileyen biyotik ve abiyotik faktörleri açıklama. Anlatım, Soru-Cevap,
5 Stoklarda üremeyi ve büyümeyi kavrama Anlatım, Soru-Cevap,
6 Balıklarda yaş tayini metotlarını öğrenme, Yaş, boy ve ağırlık ölçümlerini değerlendirme. Anlatım, Soru-Cevap,
7 Stok durumunu ve büyüklüğünü tahmin etme Anlatım, Soru-Cevap,
8
9
10
11
12
13
14
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Denizel Ortamın Ekolojik Açıdan Sınıflandırılması. Dünya Balıkçılık Sahaları
2 Dünya´nın Yıllık Balık Üretimi. Akdeniz Sular Sisteminin Balıkçılık Sahaları
3 Birim Stokun Özellikleri. Stoklarda Denge Durumu
4 Stoklarda Dengeyi Etkileyen Abiyotik Faktörler
5 Stoklarda Dengeyi Etkileyen Biyotik Faktörler. Stokların İzlenmesi
6 Stoklarda Üreme
7 Stoklarda Büyüme
8 Balıklarda Yaş Tayini Metotları
9 Ara Sınav
10 Yaş, Boy ve Ağırlık Ölçümlerinin Değerlendirilmesi
11 Stoklarda Azalış
12 Stok Büyüklüğünün Tahmini
13 Stok Durumunun Tahmini
14 Stokların Düzenlenmesi
Kaynaklar
Ders Notu Avşar, D. 2005. Balıkçılık Biyolojisi ve Populasyon Dinamiği. Nobel Kitabevi, Adana.
Ders Kaynakları Erkoyuncu, İ. 1995. Balıkçılık Biyolojisi ve Populasyon Dinamiği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sinop Su Ürünleri Fakültesi, Sinop.
Karataş, M. 2005. Balık Biyolojisi Araştırma Yöntemleri. Nobel Yayın No: 772, Fen ve Biyoloji Yayınları Dizi No: 1, Ankara.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Denizel ortamı ekolojik açıdan sınıflandırma, Dünya balıkçılık sahaları söyleme.
2 Dünya´nın yıllık balık üretimi hakkında bilgi verme.
3 Birim stokun özelliklerini açıklama. Stoklarda denge durumunu açıklama.
4 Stoklarda dengeyi etkileyen biyotik ve abiyotik faktörleri açıklama.
5 Stoklarda üremeyi ve büyümeyi kavrama
6 Balıklarda yaş tayini metotlarını öğrenme, Yaş, boy ve ağırlık ölçümlerini değerlendirme.
7 Stok durumunu ve büyüklüğünü tahmin etme
8
9
10
11
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
Toplam 50
1. Final 50
Toplam 50
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 4