Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Biyokimya BIY 206 4 3 + 2 4 6
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESMA HANDE ALICI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Canlı organizmalarda bulunan başlıca moleküllerin ve makromoleküllerin yapı ile fonksiyonlarının teorik olarak öğrencilere kavratılması ve bu bilgilerle donatılmış öğrencilerin endüstriyel, tıbbi uygulamalar, biyoteknolojiyi v.b. iş alanlarına kazandırılması

Dersin İçeriği

Su ve biyolojik önemi, Hücre, Amino Asitler, Peptidler, Proteinler, Enzimler , Nükleik Asidler, Karbohidratlar, Lipidler ve Membranlar, Yağlar, Vitaminler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Suyun yapısı ve biyolojik önemini bilir. Anlatım, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
2 Aminoasit, peptid ve protein yapılarını tanır. Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun,
3 Enzimler ve fonksiyonlarını sınıflandırır. Anlatım, Eğitsel Oyun,
4 Karbohidrat ve yağları yorumlar. Anlatım, Eğitsel Oyun,
5 Vitaminler ve nükleik asitleri sınıflandırır. Anlatım, Eğitsel Oyun, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
6 Biyokimyasal yapıların canlı organizmalardaki işleverini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Biyokimyaya Giriş, Biyomoleküller ve Hücre Yapısı [1] Sayfa 1-15
2 Su ve Sulu Çözeltilerin Özellikleri [1] Sayfa 17-34
3 Amino Asitler, Peptitler ve Proteinler [1] Sayfa 37-89
4 Amino Asitler, Peptitler ve Proteinler [1] Sayfa 37-89
5 Enzimler [1] Sayfa 91-140
6 Enzim Kinetiği [1] Sayfa 91-140
7 Enzim İnhibisyonu ve Enzim Aktivitesinin Düzenlenmesi [1] Sayfa 91-140
8 Karbohidratlar [1] Sayfa 141-170
9 Ara Sınav
10 Karbohidratlar [1] Sayfa 141-170
11 Lipidler ve Biyolojik Membranlar [1] Sayfa 171-196
12 Lipidler ve Biyolojik Membranlar [1] Sayfa 171-196
13 Nükleik Asitler [1] Sayfa 197-209
14 Vitaminler [1] Sayfa 211-246
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Prof.Dr.E.Edip KEHA, Prof.Dr.Ö.İrfan KÜFREVİOĞLU (2011); Biyokimya, 8. Baskı, Aktif Yayın Dağıtım, 2011.

Ders Kaynakları

[2] F. Pamuk, Biyokimya, Gazi Kitabevi, Ankara, 2000.
[3] D. L. Nelson ve M. M. Cox, Lehninger Biyokimyanın İlkeleri Çev. Kılıç, N., Palme Yayıncılık, Ankara, 2005.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Suyun yapısı ve biyolojik önemini bilir.
2 Aminoasit, peptid ve protein yapılarını tanır.
3 Enzimler ve fonksiyonlarını sınıflandırır.
4 Karbohidrat ve yağları yorumlar.
5 Vitaminler ve nükleik asitleri sınıflandırır.
6 Biyokimyasal yapıların canlı organizmalardaki işleverini değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 20
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6