Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyokimya | BIY 206 | 4 | 3 + 2 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESMA HANDE ALICI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Canlı organizmalarda bulunan başlıca moleküllerin ve makromoleküllerin yapı ile fonksiyonlarının teorik olarak öğrencilere kavratılması ve bu bilgilerle donatılmış öğrencilerin endüstriyel, tıbbi uygulamalar, biyoteknolojiyi v.b. iş alanlarına kazandırılması |
Dersin İçeriği | Su ve biyolojik önemi, Hücre, Amino Asitler, Peptidler, Proteinler, Enzimler , Nükleik Asidler, Karbohidratlar, Lipidler ve Membranlar, Yağlar, Vitaminler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Suyun yapısı ve biyolojik önemini bilir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
2 | Aminoasit, peptid ve protein yapılarını tanır. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Enzimler ve fonksiyonlarını sınıflandırır. | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
4 | Karbohidrat ve yağları yorumlar. | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
5 | Vitaminler ve nükleik asitleri sınıflandırır. | Anlatım, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Biyokimyasal yapıların canlı organizmalardaki işleverini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyokimyaya Giriş, Biyomoleküller ve Hücre Yapısı | [1] Sayfa 1-15 |
2 | Su ve Sulu Çözeltilerin Özellikleri | [1] Sayfa 17-34 |
3 | Amino Asitler, Peptitler ve Proteinler | [1] Sayfa 37-89 |
4 | Amino Asitler, Peptitler ve Proteinler | [1] Sayfa 37-89 |
5 | Enzimler | [1] Sayfa 91-140 |
6 | Enzim Kinetiği | [1] Sayfa 91-140 |
7 | Enzim İnhibisyonu ve Enzim Aktivitesinin Düzenlenmesi | [1] Sayfa 91-140 |
8 | Karbohidratlar | [1] Sayfa 141-170 |
9 | Ara Sınav | |
10 | Karbohidratlar | [1] Sayfa 141-170 |
11 | Lipidler ve Biyolojik Membranlar | [1] Sayfa 171-196 |
12 | Lipidler ve Biyolojik Membranlar | [1] Sayfa 171-196 |
13 | Nükleik Asitler | [1] Sayfa 197-209 |
14 | Vitaminler | [1] Sayfa 211-246 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Prof.Dr.E.Edip KEHA, Prof.Dr.Ö.İrfan KÜFREVİOĞLU (2011); Biyokimya, 8. Baskı, Aktif Yayın Dağıtım, 2011. |
Ders Kaynakları | [2] F. Pamuk, Biyokimya, Gazi Kitabevi, Ankara, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | ||||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Suyun yapısı ve biyolojik önemini bilir. | |||||||||||||
2 | Aminoasit, peptid ve protein yapılarını tanır. | |||||||||||||
3 | Enzimler ve fonksiyonlarını sınıflandırır. | |||||||||||||
4 | Karbohidrat ve yağları yorumlar. | |||||||||||||
5 | Vitaminler ve nükleik asitleri sınıflandırır. | |||||||||||||
6 | Biyokimyasal yapıların canlı organizmalardaki işleverini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |