Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Biyoloji II | BIY 102 | 2 | 4 + 2 | 5 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İş sağlığı ve güvenliği, Mendel genetiği, koromozomun moleküler temeli, DNA yapısı işlevi ve replikasyonu, protein sentezi, prokaryotlar, ökaryotlar, mantarlar, tohumlu ve tohumsuz bitkiler, omurgasız ve omurgalı hayvanlar konularında yeterli ve gerekli düzeyde bilgiye sahip öğrenciler yetiştirmek. |
Dersin İçeriği | Bitkisel dokular, hayvansal dokular, canlılarının sınıflandırılması ve sistemleri, yayılışı, türleşme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kalıtımın mekanizmasını, kromozomal ve moleküler temelini anlayabilme, protein sentezini açıklayabilme, iş sağlığı ve güvenliğinin önemini kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
2 | Porkaryotik organizmaları sınıflandırabilme, görünce tanıyabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
3 | Ökaryotik organizmaların kökenini kavrama, bu organizmaları sınıflandırabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
4 | Tohumsuz ve Tohumlu bitkileri sınıflandırabilme, görünce tanıyabilme, aralarındaki farkları söyleyebilme, hayat döngülerini açıklayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
5 | Mantarların genel özelliklerini kavrama, görünce tanıyabilme, hayat döngülerini söyleyebilme | Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
6 | Omurgalı ve Omurgasız hayvanları sınıflandırabilme, görünce tanıyabilme, aralarındaki farkları söyleyebilme, hayat döngülerini açıklayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
7 | Bitkisel ve Hayvansal Dokuları ayırt edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mendel Genetiği (Laboratuar dersinde ilk hafta iş güvenliği ile ilgili konulara yer verilir) | |
2 | Kalıtımın kromozomal temeli | |
3 | Kalıtımın moleküler temeli | |
4 | Protein sentezi | |
5 | Prokaryotik organizmalar (Bacteria ve Archea) | |
6 | Ökaryotik organizmaların kökeni, çeşitliliği ve Protistalar | |
7 | Bitki çeşitliliği I, Tohumsuz Bitkiler | |
8 | Bitki çeşitliliği II, Tohumlu Bitkiler | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Mantarlar | |
11 | Omurgasız Hayvanlar | |
12 | Omurgalı Hayvanlar | |
13 | Bitkisel Dokular | |
14 | Hayvansal Dokular |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Demirsoy, A. Türkan, İ., Genel Biyoloji, Palme Yayıncılık, 1999 |
Ders Kaynakları | 1. Keaton,W.T., J.L. Gould, Biological Science W.W.Norton and Company, NY, 1993 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | ||||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kalıtımın mekanizmasını, kromozomal ve moleküler temelini anlayabilme, protein sentezini açıklayabilme, iş sağlığı ve güvenliğinin önemini kavrayabilme | |||||||||||||
2 | Porkaryotik organizmaları sınıflandırabilme, görünce tanıyabilme | |||||||||||||
3 | Ökaryotik organizmaların kökenini kavrama, bu organizmaları sınıflandırabilme | |||||||||||||
4 | Tohumsuz ve Tohumlu bitkileri sınıflandırabilme, görünce tanıyabilme, aralarındaki farkları söyleyebilme, hayat döngülerini açıklayabilme | |||||||||||||
5 | Mantarların genel özelliklerini kavrama, görünce tanıyabilme, hayat döngülerini söyleyebilme | |||||||||||||
6 | Omurgalı ve Omurgasız hayvanları sınıflandırabilme, görünce tanıyabilme, aralarındaki farkları söyleyebilme, hayat döngülerini açıklayabilme | |||||||||||||
7 | Bitkisel ve Hayvansal Dokuları ayırt edebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |