Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Veri Analizi SHD 621 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İHSAN KUTLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Nicel ve nitel analiz tekniklerini öğrenmek ve uygulamak

Dersin İçeriği

Nicel analiz teknikleri

Nitel analiz teknikleri

Veri analiz, yorumlama ve tartışma

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel bilimsel teknikleri açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 araştırma desenlerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Nicel ve nitel analiz tekniklerine giriş
2 Anket soru hazırlama
3 Ölçek oluşturma ve kullanma
4 SPSS veri girişi ve düzenlemeler
5 SPSS temel istatistikler
6 Ki kare
7 T-testi ve Anova
8 Korelasyon ve Regresyon analizi
9 Çoklu regresyon analizi
10 Lojistik regresyon analizi
11 Görüşme sorusu hazırlama ve kodlama
12 Görüşme veri analiz teknikleri
13 Mxquada kullanımı
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Julie Pallant (2020). SPSS Kullanım Kılavuzu. Anı Yayıncılık.

Kathy Charmaz (2022). Gömülü Grounded Teori Yapılandırması Nitel Analiz Uygulama Rehberi. Seçkin Yayıncılık.

A. Michael Huberman ve Matthew B. Miles (2021). Nitel Veri Analizi. Pegem Akademi Yayıncılık.

Belkıs Kümbetoğlu (2021). Niteliksel Araştırmalarda Analiz. Bağlam Yayıncılık.

Orhan Gökçe (2019). Klasik ve Nitel İçerik Analizi. Çizgi Kitabevi.

 
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. X
2 Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. X
3 Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir X
4 Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. X
5 Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. X
6 Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. X
7 Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. X
8 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
9 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Temel bilimsel teknikleri açıklar 2 2 2 2 5 5 2 4 4
2 araştırma desenlerini bilir 5 2 2 2 5 5 4 4 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ödev 4 20 80
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6