Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Veri Analizi | SHD 621 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İHSAN KUTLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nicel ve nitel analiz tekniklerini öğrenmek ve uygulamak |
Dersin İçeriği | Nicel analiz teknikleri Nitel analiz teknikleri Veri analiz, yorumlama ve tartışma |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel bilimsel teknikleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | araştırma desenlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nicel ve nitel analiz tekniklerine giriş | |
2 | Anket soru hazırlama | |
3 | Ölçek oluşturma ve kullanma | |
4 | SPSS veri girişi ve düzenlemeler | |
5 | SPSS temel istatistikler | |
6 | Ki kare | |
7 | T-testi ve Anova | |
8 | Korelasyon ve Regresyon analizi | |
9 | Çoklu regresyon analizi | |
10 | Lojistik regresyon analizi | |
11 | Görüşme sorusu hazırlama ve kodlama | |
12 | Görüşme veri analiz teknikleri | |
13 | Mxquada kullanımı | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Julie Pallant (2020). SPSS Kullanım Kılavuzu. Anı Yayıncılık. Kathy Charmaz (2022). Gömülü Grounded Teori Yapılandırması Nitel Analiz Uygulama Rehberi. Seçkin Yayıncılık. A. Michael Huberman ve Matthew B. Miles (2021). Nitel Veri Analizi. Pegem Akademi Yayıncılık. Belkıs Kümbetoğlu (2021). Niteliksel Araştırmalarda Analiz. Bağlam Yayıncılık. Orhan Gökçe (2019). Klasik ve Nitel İçerik Analizi. Çizgi Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | X | |||||
2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | X | |||||
3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | X | |||||
4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | X | |||||
5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | X | |||||
7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | X | |||||
8 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
9 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel bilimsel teknikleri açıklar | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 |
2 | araştırma desenlerini bilir | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 4 | 20 | 80 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |