Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yazılım Testi ve Kalite Ölçümü BSM 551 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

--

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED FATİH ADAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yazılım geliştirme sürecinde çalışma anında çıkabilecek hataları en az seviyeye indirmek için yazılım testinin uygulanması ve kalite metriklerinin ölçümü ile yazılımda kusur tespiti.

Dersin İçeriği

Temel kavramlar ve ön hazırlık, Program testi teorisi, Tasarım ve test edilebilirlik, birim testi, Raporlama türleri, Hata durum doğrulaması ve Hata Kodları, Kabul Testleri, Test Ekibi Organizasyonu, Java’da yazılım Testinin uygulanması, Google C++ test framework, Yazılım güvenirliği, Yazılım kalitesi, Kalite metrikleri, Yazılım Kusur tespiti

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel Kavramlar ve Ön Hazırlıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel Kavramlar ve Ön Hazırlıklar
2 Program Testi Teorisi
3 Tasarım ve Test Edilebilirlik
4 Birim Testi
5 Raporlama Türleri
6 Hata Durum Doğrulaması ve Hata Kodları
7 Kabul Testleri
8 Test Ekibi Organizasyonu
9 Java’da Yazılım Testinin Uygulanması
10 Google C++ Test Framework
11 Yazılım Güvenirliği
12 Yazılım Kalitesi
13 Kalite Metrikleri
14 Yazılım Kusur Tespiti
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Paul Ammann, Jeff Offutt, Introduction to Software Testing, 2nd Edt. Cambridge University Press, 2016

Kshirasagar Naik, Priyadarshi Tripathy, Software Testing and Quality Assurance: Theory and Practice, 1st Edt. Wiley-Spektrum, 2008

Abu Sayed Mahfuz, Software Quality Assurance: Integrating Testing, Security, and Audit (Internal Audit and IT Audit), 1st Edt. CRC Press, Taylor&Francis Group, 2016

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Bilgi ve İletişim Teknolojileri konularında ileri uygulamaları yapacak düzeyde genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
7 Tanımlanmış bilgi ve iletişim teknolojileri problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Temel Kavramlar ve Ön Hazırlıklar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Proje / Tasarım 1 22 22
Final 1 28 28
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,16
Dersin AKTS Kredisi 6