Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kablosuz Bilgisayar Ağları | BSM 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT İSKEFİYELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders, kablosuz iletişim sistemleri için yapılan sınıflandırmayı ve iletim temellerini göstererek, özellikle kablosuz bilgisayar ağlarında kullanın protokollerin teorisini amaçlamaktadır. Ayrıca, SCI/SCI-Expanded kapsamında olan araştırma makaleleri incelenip sunularak, yüksek lisans ve doktora öğrencileri için kablosuz iletişim teknolojileriyle ilgili ön çalışmaların yapılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Kablosuz iletim temelleri, Kablosuz ağ topolojileri ve mimarileri, Kablosuz yerel alan ağları; IEEE 802.11x ailesi, Bluetooth, diğer kablosuz protokoller, Hücresel kablosuz sistemler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kablosuz iletim temellerini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Kablolu ve Kablosuz iletim ortamlarının gereksinimleri ve sınırları ile alakalı yorum yapabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Kablosuz iletişim teknolojilerini sınıflandırabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | IEEE 802.11 protokolünü öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Bluetooth protokolünü öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Hücresel kablosuz sistemler ile alakalı bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | IEEE 802.16 protokolünü öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kablosuz Bilgisayar Ağlarına Giriş | Ders Notu |
2 | Kablosuz İletim Temelleri Radyo ve Mikrodalga Prensipleri | Ders Notu |
3 | Sinyal Kodlama Teknikleri ve Spread Spektrum | Ders Notu |
4 | FDMA/TDMA,/CDMA ve Rastgele erişim metotları | Ders Notu |
5 | Kodlama ve Hata Kontrolü | Ders Notu |
6 | Kablosuz İletişim Sistemleri Sınıflandırması | Ders Notu |
7 | Kablosuz Bilgisayar Ağ Topolojileri ve Mimarileri | Ders Notu |
8 | IEEE 802.11x Ailesi | Ders Notu |
9 | IEEE 802.16x Ailesi | Ders Notu |
10 | Bluetooth protokolü | Ders Notu |
11 | Kablosuz bilgisayar ağlarında antenler | Ders Notu |
12 | Hücresel Sistemler (GSM/GPRS) | Ders Notu |
13 | SCI/SCI-Expanded kapsamında genişletilmiş Makale Sunumları | |
14 | SCI/SCI-Expanded kapsamında genişletilmiş Makale Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yrd.Doç.Dr.Murat İskefiyeli, Kablosuz Bilgisayar Ağları Ders Notları |
Ders Kaynakları | Introduction to wireless systems, P.M. Shankar, Jonn Wiley and Sons, 2002. Wireless communications and networking, Jon W. Mark, Weihua Zhuang, Prentice Hall, 2003 Wireless Communications, Principles and Practice, Theodore S. Rappaport, Prentice Hall, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri konularında ileri uygulamaları yapacak düzeyde genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
7 | Tanımlanmış bilgi ve iletişim teknolojileri problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kablosuz iletim temellerini öğrenmek | |||||||
2 | Kablolu ve Kablosuz iletim ortamlarının gereksinimleri ve sınırları ile alakalı yorum yapabilmek | |||||||
3 | Kablosuz iletişim teknolojilerini sınıflandırabilmek | |||||||
4 | IEEE 802.11 protokolünü öğrenmek | |||||||
5 | Bluetooth protokolünü öğrenmek | |||||||
6 | Hücresel kablosuz sistemler ile alakalı bilgi sahibi olmak | |||||||
7 | IEEE 802.16 protokolünü öğrenmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |