Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Artıfıcıal Intellıgence | SWE 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÖZDE YOLCU ÖZTEL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi GÖZDE YOLCU ÖZTEL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yapay zaka temellerini öğrenip, uygulamalar gerçekleştirebilmek |
Dersin İçeriği | Yapay zekaya giriş, sezgisel problem çözme yaklaşımı, oyunlarda yapay zeka, öğrenme yöntemleri, yapay sinir ağları, evrişimsel sinir ağları, yinelenen sinir ağları, derin inanç ağları, doğal dil işleme, uzman sistemler, yapay zeka optimizasyon algoritmaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yapay zeka temellerini kavramak | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
2 | İnsan ve hayvan düşünce sistemine benzer makine geliştirmenin temellerini kavramak | Kısa Cevaplı Testler, | |
3 | yapay zekada kullanılan metotlar ve algoritmaları öğrenme ve kullanma | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
4 | karşılaşılan problemlere uygun yapay zeka algortitma ve metodunu seçebilme | Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapay zekaya giriş | |
2 | Sezgisel problem çözme | |
3 | Oyunlarda yapay zeka | |
4 | Yapay sinir ağları | |
5 | Yapay sinir ağları | |
6 | Evrişimsel sinir ağları | |
7 | Evrişimsel sinir ağları | |
8 | Çekişmeli üretici ağlar | |
9 | Doğal dil işleme | |
10 | Doğal dil işleme | |
11 | Bulanık mantık | |
12 | Genetik algoritmalar | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Stuart Russell, Peter Norvig ; Artificial Intelligence A Modern Approach , 2009 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Her ölçekte yazılım sistemi için proje planlaması; zaman, kaynak, bütçe ve risk yönetimi yapar, alternatif çözüm yolları belirler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yapay zeka temellerini kavramak | ||||||
2 | İnsan ve hayvan düşünce sistemine benzer makine geliştirmenin temellerini kavramak | ||||||
3 | yapay zekada kullanılan metotlar ve algoritmaları öğrenme ve kullanma | ||||||
4 | karşılaşılan problemlere uygun yapay zeka algortitma ve metodunu seçebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |