Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Advanced Database Systems | SWE 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLÜZAR ÇİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgi çağının yaşandığı günümüzde veri yönetimi, organizasyonların en temel etkinliklerinden biridir. Doğru, ilgili ve zamanında elde edilebilen bilgi, karar verme süreçlerinde çok etkilidir ve kuruluşların yaşamını sürdürebilmesi açısından son derece önemlidir. Bu ders, verilerin saklanması ve etkin olarak erişilmesi amacıyla kullanılan Veritabanı Yönetim Sistemlerinin tasarlanması ve yönetilmesi konularında beceriler kazandırmayı, bu amaçla kullanılan veritabanı sistemleri hakkımda bilgi sahibi olmayı, hangi sektörlerde hangi sistemlerin kullanıldığını analiz edebilmeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Veritabanı Sistemleri, Veri Modelleri, Varlık Bağıntı Modeli, Genişletilmiş Varlık Bağıntı Modeli, İlişkisel Veritabanı Modeli, İlişkisel Cebir, Yapısal Sorgulama Dili (SQL), İleri PL/SQL, Sorgu Derleyicisi, Veritabanı Güvenliği ve Yetkilendirme, Dağıtık Veritabanları, Nesne Yönelimli Veritabanları, XML, Yeni Veritabanı Modelleri, Teknolojileri ve Uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sorgu dilleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Veritabanı uygulamaları ve araçları ile ilgili bilgi sahibi olur | Tartışma, Anlatım, | |
3 | Sorgu dilleri, sorgu işleme ve değerlendirme konuları ile ilgili bilgi sahibi olur | Tartışma, Anlatım, | |
4 | Veritabanı güvenliği ve yetkilendirme işlemleri ile ilgili bilgi sahibi olur | Tartışma, Anlatım, Gözlem, | |
5 | Dağıtık ve nesne yönelimli veritabanları hakkında bilgi sahibi olur | Tartışma, Anlatım, Gözlem, | |
6 | Yeni veritabanı modelleri, teknolojileri, araçları ve uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olur | Tartışma, Anlatım, Gözlem, | |
7 | Bir veritabanı yönetim sistemini yönetecek şekilde uygulama geliştirir | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veritabanı Yönetim Sistemlerine Giriş | |
2 | Veritabanı Sistemleri Mimarisi | |
3 | İlişkisel Veritabanı Tasarımı | |
4 | Sorgu Dillerine Giriş | |
5 | İleri SQL ve PL/SQL | |
6 | Veritabanı Uygulamaları ve Araçları | |
7 | Sorgu Derleyicisi | |
8 | Sorgu İşleme ve Değerlendirme | |
9 | İşlem Yönetimi | |
10 | Veritabanı Güvenliği ve Yetkilendirme | |
11 | Dağıtık Veritabanları | |
12 | Nesne Yönelimli Veritabanları | |
13 | Veritabanı ve XML | |
14 | Yeni Veritabanı Modelleri, Teknolojileri ve Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Coronel, C., Morris, S. and Rob, P., Database Systems: Design, Implementation, and Management, Cengage Learning. 2- Chakrabarti, R. and Dasgupta, S., Advanced Database Management System, Wiley
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Her ölçekte yazılım sistemi için proje planlaması; zaman, kaynak, bütçe ve risk yönetimi yapar, alternatif çözüm yolları belirler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sorgu dilleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
2 | Veritabanı uygulamaları ve araçları ile ilgili bilgi sahibi olur | ||||||
3 | Sorgu dilleri, sorgu işleme ve değerlendirme konuları ile ilgili bilgi sahibi olur | ||||||
4 | Veritabanı güvenliği ve yetkilendirme işlemleri ile ilgili bilgi sahibi olur | ||||||
5 | Dağıtık ve nesne yönelimli veritabanları hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
6 | Yeni veritabanı modelleri, teknolojileri, araçları ve uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olur | ||||||
7 | Bir veritabanı yönetim sistemini yönetecek şekilde uygulama geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |