Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Scıentıfıc Research Technıques and Semınar | SWE 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DENİZ BALTA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bilimsel araştırma tekniklerinin ve ölçme değerlendirme yöntemlerinin öğretilmesidir. Derste bilimsel bulguların sunumu ve dokümantasyonu konusunda bilgiler verilmesi hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği | Bir bilimsel çalışmanın aşamaları, deneysel ortam oluşturma, ölçme değerlendirme yöntemleri, toplanan verilerin analizi ve raporlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel bir çalışmayı tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ölçme için kullanılan metrikleri açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Bilimsel çalışma için uygun iş yükü seçer | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Veri toplama tekniklerini açıklar ve kullanır | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Bilimsel çalışmalarda etik değerleri dikkate alır | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Bilimsel sonuçları yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde sunar | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Bilimsel çalışmalar sırasında ve sıkça yapılan hatalar | |
2 | Analiz teknikleri, deneysel çalışmada metodun belirlenmesi ve metrikler | |
3 | Bilimsel çalışmalarda uyulacak etik değerler | |
4 | Ölçme teknikleri ve ölçüm araçları | |
5 | İş yükü (workload) seçimi | |
6 | İş yükü (workload) karakterizasyonu | |
7 | Deney ortamından veri toplanması (monitors) | |
8 | Verilerin analizi ve sunulması | |
9 | Bir bilimsel çalışmanın sunumu, slide hazırlama teknikleri | |
10 | Ders kapsamında çalışılacak proje konularının belirlenmesi | |
11 | Bilimsel makale yazma teknikleri | |
12 | Rapor ve sunum hazırlama araçları | |
13 | Proje raporlarının değerlendirilmesi | |
14 | Proje çalışmalarının sunulması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | The Art of Computer Systems Performance Analysis, Raj Jain, Wiley 1991. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Her ölçekte yazılım sistemi için proje planlaması; zaman, kaynak, bütçe ve risk yönetimi yapar, alternatif çözüm yolları belirler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel bir çalışmayı tanımlar | ||||||
2 | Ölçme için kullanılan metrikleri açıklar | ||||||
3 | Bilimsel çalışma için uygun iş yükü seçer | ||||||
4 | Veri toplama tekniklerini açıklar ve kullanır | ||||||
5 | Bilimsel çalışmalarda etik değerleri dikkate alır | ||||||
6 | Bilimsel sonuçları yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde sunar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |