Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğum Yönetimi | EBP 611 | 0 | 2 + 6 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı doğumun fizyolojisi, doğum eyleminde rol oynayan faktörler, doğum ağrısının baş edilebilmesinde ve doğumda ebenin rolünün anlaşılması, doğum sonrasında anne ve yenidoğanda meydana gelen fizyolojik değişimlerin açıklanması, diğer ülkelerdeki doğum yönetimine dair literatür taramalarının yapılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Doğum eyleminin fizyolojisi, normal doğum eyleminde rol oynayan faktörler, anne organizmasının doğum eylemine sistematik yanıtı, doğum eyleminin evreleri, doğum eyleminde bakım, doğum eyleminde ağrı, alternatif doğum uygulamaları, partograf kullanımı, doğum sonu dönem, involüsyon süreci, loşia, puerperal bakım, doğum sonu döneme uyumdur.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | anne organizmasının doğum eylemine sistematik yanıtını bilmeli | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | |
2 | doğum ağrısının baş edilebilmesinde ve doğumda ebenin rolünün anlamalı | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
3 | doğum sonrasında anne ve yenidoğanda meydana gelen fizyolojik değişimlerin açıklanmalı | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğum Eyleminin Fizyolojisi | |
2 | Normal Doğum Eyleminde Rol Oynayan Faktörler | |
3 | Anne Organizmasının Doğum Eylemine Sistematik Yanıtı | |
4 | Doğum Eyleminin Evreleri | |
5 | Doğum Eyleminde Bakım | |
6 | Doğum Eyleminde Ağrı | |
7 | Alternatif Doğum Uygulamaları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Partograf Kullanımı | |
10 | Doğum Sonu Dönem | |
11 | İnvolüsyon Süreci | |
12 | Loşia | |
13 | Puerperal Bakım | |
14 | Doğum Sonu Döneme Uyum |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi | X | |||||
2 | Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi | X | |||||
3 | Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi | X | |||||
4 | Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi | ||||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi | X | |||||
7 | Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi | X | |||||
8 | Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | anne organizmasının doğum eylemine sistematik yanıtını bilmeli | ||||||||
2 | doğum ağrısının baş edilebilmesinde ve doğumda ebenin rolünün anlamalı | ||||||||
3 | doğum sonrasında anne ve yenidoğanda meydana gelen fizyolojik değişimlerin açıklanmalı |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Performans Görevi (Seminer) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 14 | 6 | 84 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |