Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Olgularla Jinekolojik ve Obstetrik Aciller EBP 614 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı olgular eşliğinde jinekolojik ve obstetrik acil durumların tartışılmasını ve uygulamaların öğrenilmesini sağlamaktır. 

 

 

Dersin İçeriği

Dünyada ve ülkemizde sık karşılaşılan obstetrik problemler, acil obstetride ilk değerlendirme ve ebenin rolleri, gebelikte kanama yönetimi, acil obstetrik bakımda preeklampsi/eklampsi yönetimi, acil obstetride yüksek ateş enfeksiyon yönetimi, acil obstetride sepsis yönetimi, obstetrik aciller ve etik ikilemlerdir.

 

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Acil Obstetride İlk Değerlendirme Ve Ebenin Rollerini bilmeli Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Kanamalı olgularda yönetimi bilmeli Soru-Cevap, Rol Oynama,
3 Enfeksiyonlu olgularda yönetimi bilmeli Soru-Cevap, Rol Oynama,
4 Hipertansif olgularda yönetimi bilmeli Soru-Cevap, Rol Oynama,
5 Riskli Doğum olgularında yönetimi bilmeli Soru-Cevap, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dünyada Ve Ülkemizde Sık Karşılaşılan Obstetrik Problemler
2 Acil Obstetride İlk Değerlendirme Ve Ebenin Rolleri
3 Acil Obstetride İlk Değerlendirme Ve Ebenin Rolleri
4 Gebelikte Kanama Yönetimi
5 Gebelikte Kanama Yönetimi
6 Acil Obstetrik Bakımda Preeklampsi/Eklampsi Yönetimi
7 Acil Obstetrik Bakımda Preeklampsi/Eklampsi Yönetimi
8 Ara Sınav
9 Acil Obstetride Yüksek Ateş Enfeksiyon Yönetimi
10 Acil Obstetride Yüksek Ateş Enfeksiyon Yönetimi
11 Acil Obstetride Sepsis Yönetimi
12 Acil Obstetride Sepsis Yönetimi
13 Obstetrik Aciller Ve Etik İkilemler
14 Obstetrik Aciller Ve Etik İkilemler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi X
2 Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi X
3 Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi X
4 Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi X
5 Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme X
6 Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi
7 Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi X
8 Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Acil Obstetride İlk Değerlendirme Ve Ebenin Rollerini bilmeli
2 Kanamalı olgularda yönetimi bilmeli
3 Enfeksiyonlu olgularda yönetimi bilmeli
4 Hipertansif olgularda yönetimi bilmeli
5 Riskli Doğum olgularında yönetimi bilmeli
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6