Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Obstetri Bakım Yönetimi EBP 605 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı acil obstetri hizmetleri kapsamında preeklampsi/eklampsi durumları, erken gebelik ve geç gebelik kanamalarının yönetilmesi, doğum izleminde partograf kullanımının öneminin postpartum kanama yönetimi ve ebenin rollerinin anlaşılmasını sağlamaktır. 

 

Dersin İçeriği

Obstetri yönetimi, gebelikte kanama yönetimi, hafif, ağır vajinal kanama yönetimi, acil obstetride ebelerin rolleridir.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Obstetri Yönetimi bilmeli Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Gebelikte Kanama Yönetimini bilmeli Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
3 Hafif, Ağır Vajinal Kanama Yönetimini bilmeli Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
4 Acil Obstetride Ebelerin Rollerini bilmeli Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Obstetri Yönetimi
2 Obstetri Yönetimi
3 Obstetri Yönetimi
4 Obstetri Yönetimi
5 Gebelikte Kanama Yönetimi
6 Gebelikte Kanama Yönetimi
7 Gebelikte Kanama Yönetimi
8 Ara Sınav
9 Hafif, Ağır Vajinal Kanama Yönetimi
10 Hafif, Ağır Vajinal Kanama Yönetimi
11 Hafif, Ağır Vajinal Kanama Yönetimi
12 Acil Obstetride Ebelerin Rolleri
13 Acil Obstetride Ebelerin Rolleri
14 Acil Obstetride Ebelerin Rolleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi X
2 Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi X
3 Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi
4 Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi X
5 Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme X
6 Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi X
7 Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi X
8 Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Obstetri Yönetimi bilmeli
2 Gebelikte Kanama Yönetimini bilmeli
3 Hafif, Ağır Vajinal Kanama Yönetimini bilmeli
4 Acil Obstetride Ebelerin Rollerini bilmeli
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6